آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 مهر ماه 1392 = 14-10 2013

واگذاری بازار ایران به تركیه

ایلنا: رییس مجمع واردات گفت: در صورتی كه ایران عضو wto نشود؛ كارخانجات داخلی توانایی رقابت با محصولات وارداتی را نخواهند داشت و محصولات تركیه بازار داخل را قبضه خواهد كرد.

محمد حسین برخوردار(رییس مجمع واردات) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت كنونی ایران در منطقه اظهار داشت: در مقطع زمانی فعلی كه كشور ما ناگزیر از حضوری قوی در عرصه رقابت‌های بین‌المللی و تجارت بین‌الملل است، پیوستن به سازمان تجارت جهانی باید با جدیت دنبال شود كه این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق میان مدت و حتی دراز مدت است.

وی افزود: در این راه حدود فعالیت‌های دولت و نحوه آن باید مشخص شود و نقش دولت بیشتر محدود به نقش ارشادی و هدایتی و ارائه‌دهنده خدمات به بخش خصوصی باشد همچنین محصولات تولیدشده داخلی باید هماهنگ با فناوری روز باشد تا توان رقابت با محصولات سایر كشورها را داشته باشد.

برخوردار خاطرنشان كرد: اگر ایران عضو wto نشود با افزایش واردات از یكسو و محدودیت در صادرات غیرنفتی از سوی دیگر مواجه می‌شود و كالاهای تولید داخل هم توانایی رقابت با محصولات وارداتی را نخواهد داشت و محصولات تركیه بازار داخل را قبضه خواهد كرد.

وی با بیان اینكه باید سیاست و اقتصاد كشور همسو با یكدیگر باشند، گفت: سیاست و اقتصاد به مانند دو بال یك پرنده است كه می‌توانند كشور را از وضعیت ركود نجات دهند و رفاه و اشتغال را برای مردم به ارمغان بیاورد.

رییس مجمع واردات در خاتمه تصریح كرد: سیاست‌گذاران باید منافع كشور را در بلندمدت درنظر بگیرند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: