آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 14 مهر ماه 1392 = 06-10 2013

ظریف: طرح پیشین 1+5 به تاریخ پیوست

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد: طرح قبلی که از سوی 1+5 به ایران داده شده بود، به تاریخ پیوست و آنها باید با یک دیدگاه جدید وارد گفت‌وگو شوند.

محمدجواد ظریف شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار کرد: ما دیدگاه‌هایمان را بصورت کلی در نشست نیویورک مطرح کردیم و آن گفت‌وگوها را در ژنو ادامه می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش درباره اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو علیه ایران گفت: هراس‌افکنی نتانیاهو نخ‌نما شده است. رژیم اسرائیل بزرگترین تهدید هسته‌یی دنیاست؛ چطور می‌شود به این رژیم اجازه داد که مدعی جهان عاری از سلاح هسته‌یی باشد؟

ظریف همچنین درباره تاکید ایران بر ضرورت پیگیری مذاکرات برد - برد، خاطرنشان کرد: بازیگران باید این توهم را کنار بگذارند که می‌توانند چیزی را به مردم ایران تحمیل کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه "مذاکره کردن دشواری‌های خود را دارد"، گفت: مذاکره کردن حتماً دشوارتر از اعلام موضع کردن است. من واقف هستم که وارد کار دشواری شده‌ام و بار سنگینی بر دوشم گذاشته شده است.

وی در ادامه این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه "غرب امروز در یک آزمون تاریخی قرار دارد و هم مردم ایران اعتمادی به رفتارهای آنها ندارند"، تصریح کرد: نمی‌توان به کشورهایی که تاکنون برخورد مناسبی با ایران نداشته‌اند اعتماد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: