آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 مهر ماه 1392 = 04-10 2013

بحران اتمی؛ آمریکا: عدم توافق بهتر از توافق بد است

کمیته روابط خارجی سنا، روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه نشستی درباره برنامه اتمی رژیم تهران برگزار کرد و از وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا و شماری از کارشناسان خواست درباره آن توضیح بدهند.

جیمز جفری از موسسه مطالعاتی خاورمیانه در واشینگتن، دیوید آلبرایت از موسسه علم و امنیت بین‌الملل و ری تکیه از شورای روابط خارجی آمریکا نیز از کسانی بودند که نظر خود را درباره دولت جدید در ایران و به ویژه برنامه هسته‌ای بیان کردند.

ریاست این جلسه با سناتور رابرت منندز بود و کورکر، مک کین، جانسون، روبیو و کونز از جمله سناتورهای آمریکایی بودند که در این نشست حضور داشتند.

وندی شرمن، معاون وزارت خراجه آمریکا که پیش از این خود در مذاکرات ۱+۵ حضور داشت، با اشاره به سیاست «دومسیره» که همان فشار و دیلماسی است، به سناتورها گفت همانطور که اوباما می‌گوید آمریکا مصمم است جلوی رسیدن رزژیم ایران به بمب اتمی را بگیرد.

وی گفت: ما درحالی که از اظهارات مقامات رژیم ایران استقبال می‌کنیم، آن را کافی نمی‌دانیم و تهران باید در عمل نشان دهد و اقدام به اعتمادسازی بکند.

به گزارش رادیو فردا، معاون وزارت خراجه آمریکا گفت که در هفته‌های پیش رو ما از رژیم ایران می‌خواهیم که حرف‌های خود را به اقدامات عملی و اثبات‌پذیر ترجمه کنند و همانطور که جان کری گفته عدم توافق بهتر از توافق بد است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: