آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 مهر ماه 1392 = 03-10 2013

اوباما:‌ اگر آمريکا قادر به پرداخت بدهی خود نباشد،....

به گزارش خبرگزاری رویتراز واشنگتن، باراک اوباما امروز اعلام کرد اگر آمریکا قادر به پرداخت بدهی های خود نباشد، همه جهان دچار مشکل خواهد شد.

اوباما که در سومین روز تعطیلی دولت آمریکا سخن می گفت، با اشاره به تاثیراتی که این تعطیلی بر مناطق مختلف و صنایع کوچک در این کشور گذاشته است، گفت هر چه تعطیلی دولت بیشتر به طول بکشد، اوضاع بدتر نیز می شود.

وی افزود، فقط یک راه برای خروج از این وضع تعطیلی که جمهوریخواهان سرسخت آن را ایجاد کرده اند وجود دارد و آن تصویب بودجه در کنگره است که دولت را بدون هیچ وابستگی حزبی، تامین می کند.

از سوی دیگر سازمان خزانه داری آمريکا نیز درباره عواقب ناتوانی اين کشور در عمل به تعهداتش هشدار داد و اعلام کرد، ناتوانی آمریکا در عمل به تعهدات مالی اش نتایج فاجعه باری به بار خواهد آورد.

سازمان خزانه داری آمریکا در گزارش خود هشدار داده است که نتایج چنین رویدادی بی سابقه ای حتی بدتر از بحران مالی سال 2008 است.

در این گزارش در باره پیامدهای اولیه و مستقیم چنین رویداد اقتصادی آمده است: بازار وام دهی در کشور کساد خواهد شد، ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای معتبر جهان سقوط خواهد کرد، هزینه استقراض آمریکا در بازار مالی به شدت افزایش خواهد یافت و در نهایت نیز اوضاع به بحران مالی و رکود اقتصادی شبیه بحران مالی و رکود اقتصادی سال 2008 و شاید بدتر از آن منجر خواهد شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: