آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 مهر ماه 1392 = 29-09 2013

باهنر: سیاست چماق و هویج آمریکایی سر جایش است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سیاست چماق و هویج آمریکایی سر جایش است. آمریکایی‌ها یک مقدار روند سیاسی‌شان را عوض کرده‌اند که مثلا می‌شود گفت چماقش را کم و هویجش را زیادتر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به سیاست‌های جدید آمریکا در مواجهه با ایران اظهار کرد: به نظر من، سیاست آمریکا همان است که بود، فقط امروز کمی از خود نرمش نشان داده است. پس ما با همان بحث کلیدی واژه "نرمش قهرمانانه" که رهبری گفتند با این سیاست روبرو می‌شویم.

وی ادامه داد: با نرمش قهرمانانه به اصطلاح آمادگی داریم که یک بازی برد برد را با طرف مقابلمان انجام دهیم. ما آمادگی‌مان را برای شرکت در یک بازی برد برد نشان داده‌ایم ولی دیدیم که وزیر امور خارجه آمریکا باز هم بعد از مذاکرات موضع‌گیری‌هایی را علیه ایران نشان داد.

وی افزود: ما آمادگی جوابگویی به همه آن موضع‌گیری‌ها را داریم، اما صبر می‌کنیم تا نشست‌های بعدی که پیشنهادها و جواب‌های خودمان را بر روی میز مذاکره بگذاریم.

این نماینده مجلس با اشاره به سفر هیات دولت ایران به نیویورک و شرکت‌شان در مجمع سازمان ملل متحد گفت: یکی از مهم‌ترین اخبار یک ماه گذشته سفر رییس جمهور به نیویورک بود که مردم اخبارش را در رسانه‌ها رصد می‌کردند و قاعدتا با این اتفاقات تحلیل‌های مختلفی را داشتند که افراط و تفریط‌هایی در این واکنش‌ها وجود داشته است.

باهنر ادامه داد: ما عادت داریم مسائل را عالمانه و عاقلانه مطرح نکنیم. باید بدانیم اتفاقات مهمی افتاده است. بعد از 34 سال وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم گپ زده‌اند. نشست 1+5 هم بسیار مهم بوده است. پس نباید موضع‌گیری‌هایی افراطی داشته باشیم.

این نماینده مجلس ابراز عقیده کرد: ادبیات تند و تیز در دیپلماسی غالبا جوابگو نیست. ما فهمیده‌ایم که ادبیات حاضر دولت جدید در روابط دیپلماتیک بسیار موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید متوجه باشد که نظام جمهوری اسلامی خط قرمزهایی دارد. با وجود این خط قرمزها بازی را باید به سمت برد برد ببرند. باید برای دیپلمات‌هایمان دعا و رفتارشان را رصد کنیم، اما فراموش نکنیم که رصدهایمان به صورتی نباشد که افراط از آن بیرون بیاید



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: