آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 مهر ماه 1392 = 27-09 2013

باند موتلفه اسلامی: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان متفاوت اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند ضمن اینکه رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد تا خشم پنهان خود را ظاهر نکند.

محمدنبی‌حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا و روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: مجموعه سخنرانی‌های روحانی از یک نوع قاطعیت و عقلانیت با حفظ اصول جمهوری اسلامی بیان شد. بنابراین بنده سخنرانی رئیس جمهور را کاملا مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی در ادامه در مورد سخنرانی اوباما، اظهارداشت: معتقدم هنوز آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، بخصوص بعد از ضربه‌ای که در جریان سوریه به آنها وارد شد. ضمن اینکه رئیس آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد تا خشم پنهان خود را ظاهر نکند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکیدکرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود استناد به فتوای رهبر معظم انقلاب کرد، اما این فتوا تازگی ندارد و در گذشته هم چنین مطلبی از طرف رهبر معظم انقلاب به‌عنوان مرجع تقلید اعلام شده بود، ولی هیچ استقبالی از طرف آمریکا و غربی‌ها به عمل نیامد.

حبیبی با بیان اینکه معتقدم در رابطه با آمریکا باید جانب احتیاط را کاملا حفظ کنیم، گفت: هروقت از طرف آنها نه در حرف، بلکه در عمل امتیازی قابل توجه به جمهوری اسلامی ایران داده شد، آن وقت می‌شود راجع به آن عملی که انجام داده‌اند، حساب باز کرد. فعلا باید جانب احتیاط را در نظر بگیرم.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر معتقد نیستم آمریکا حسن نیت قلبی به ایران داشته باشد، افزود: در معادلات سیاسی که الان با آن مواجه هستیم، آمریکا خود را مجبور به چنین اظهارنظرهایی می‌دانند، البته ممکن است اظهارات کمی متفاوت با گذشته سران آمریکا مقدمه یک عمل برای ابراز حسن نیست باشد، اما آنها هستند که بعد از 34 سال سوء نیست باید در عمل حسن نیتشان را به ما نشان دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: