آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 مهر ماه 1392 = 26-09 2013

درشکه‌ها و گاری های تهران جمع ‌آوری شدند

روزنامه مردمسالاری: از بعدازظهر ديروز ماموران اداره راهنمايي و رانندگي درشکه‌ها، چرخ‌هاي دستي و گاري‌هاي اسبي را در تهران جمع‌آوري کردند و به اين ترتيب به کار وسائط نقليه کندرو که در محلات جنوبي تهران مشغول حمل بار و مسافر بودند، پايان داده شد.

مقامات راهنمايي و رانندگي امروز اعلام داشتند در چند ماه گذشته تعداد درشکه‌ها و گاري‌هاي تهران افزايش يافته و در خيابان‌هاي جنوبي بيش از هشتصد درشکه به کار مشغول مي‌باشند و چون در جنوب تهران به علت تمرکز جمعيت و عدم ممانعت ماموران بازار مناسبي براي درشکه‌ها ايجاد شده بود، اغلب اين درشکه‌ها از شهرستان‌ها به تهران انتقال يافته و اخيرا کثرت وسائط نقليه کندرو موجب بند آمدن راه‌ها و اختلال عبور و مرور شده بود.

ماموران تا ساعت ده شب گذشته در محلات جنوبي تهران، قلعه‌مرغي، امامزاده حسن، جواديه، چهارراه عباسي، پل امامزاده معصوم، مهرآباد، نازي‌آباد، ميدان شوش، ميدان غار و کليه نقاطي که درشکه‌ها کار مي‌کردند اقدام به جمع‌آوري وسائط نقليه کندرو کرده و بيش از 300 دستگاه درشکه و دويست گاري و 150 چرخ دستي را متوقف ساختند. درشکه‌ها و گاري‌هايي که جمع‌آوري شده بود به دستور مامورين به رديف در خيابان‌ها به طرف جاده آرامگاه حرکت کرده و در آنجا در قرارگاهي آن‌ها را متوقف کردند.

بعد از آنکه خبر جمع‌آوري درشکه‌ها در شهر انتشار يافت درشکه‌چي‌ها به سرعت پا به فرار گذاشتند و هر يک در گوشه‌اي از گاراژ‌ها و کاروانسرا‌ها مخفي شدند و اغلب آن‌ها پس از رسانيدن درشکه‌هاي خود به توقفگاه فورا يابو‌ها را از درشکه باز کرده و سپس چرخ‌هاي درشکه را درآورده تا هنگام فرا رسيدن مامورين دليلي براي تعطيل کار و توقف درشکه خود نداشته باشند. مامورين پس از اينکه درشکه‌ها را به قرارگاه انتقال دادند اسب‌هاي آن را به صاحبانش تحويل مي‌دادند ولي بعضي از درشکه‌چي‌ها از تحويل گرفتن اسب خودداري کرده و مي‌گفتند حالا که درشکه را از ما مي‌گيريد اسب را هم خودتان نگه داريد.

مقامات اداره راهنمايي و رانندگي امروز اعلام کردند که با بودن يکصد و پنجاه هزار وسيله نقليه موتوري در تهران نمي‌توان به وسائط نقليه کندرو در اين شهر اجازه فعاليت داد. حرکت درشکه‌ها و گاري‌ها از نظر عبور و مرور مشکل بزرگي براي مامورين و مردم و رانندگان ايجاد کرده و تنها راه‌حل رفع مشکلات عبور و مرور جمع‌آوري وسائط نقليه کندرو است و صبح امروز آقاي عربشاهي رييس اتحاديه درشکه‌داران براي تعيين تکليف صاحبان و رانندگان درشکه‌ها و گاري‌ها به اداره راهنمايي و شهرداري مراجعه کرد.

آقاي لطف‌الله حداد يکي از صاحبان درشکه‌ها گفت: در تهران 800 درشکه موجود است که با شماره اداره راهنمايي و رانندگي کار مي‌کنند که با تعطيل درشکه‌ها و گاري‌ها بايد فکري براي رانندگان و کارگران آن که بيش از ده هزار نفر مي‌باشند بکنند.

عدادي از درشکه‌چي‌ها امروز گفتند که ما در حومه شهر مسافر مي‌بريم و درخواست داشتند که ترتيبي داده شود تا هم نره درشکه و هم سرمايه‌اي که براي خود درشکه صرف شده از بين نرود. درشکه‌چي‌ها و گاري‌چي‌هاي بيکار امروز در محل اتحاديه اجتماع کردند و از مسئولين اتحاديه درخواست کردند تا به مطالب آنان رسيدگي گردد و موضوع با اداره راهنمايي و رانندگي و شهرداري در ميان گذاشته شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: