آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 شهریور ماه 1392 = 11-09 2013

حقوق کارمندان پایگاه‌های میراث‌جهانی به تعویق افتاد

نزدیک به ۶ ماه است که حقوق کارمندان پایگاه‌های میراث‌جهانی شوشتر و چغازنبیل به تعویق افتاده است. به‌گفته فعالان‌ میراث‌فرهنگی استان خوزستان این اتفاق سبب شده وضعیت زندگی و معیشت کارمندان این پایگاه‌ها با خطر مواجه شود.

چندی پیش طی تماس تلفنی یکی از کارمندان پایگاه شوشتر با یکی از فعالان‌ میراث‌فرهنگی استان خوزستان خبر رسید که حقوق کارمندان پایگاه‌های میراث‌جهانی شوشتر و چغازنبیل 6 ماه است که به‌تعویق افتاده است. این کارمند پایگاه میراث‌فرهنگی شوشتر معتقد است وضعیت زندگی و معیشت بسیاری از کارکنان دچار بحران‌ شده است.

«مجتبی گهستونی» دبیر انجمن تاریانا و فعال میراث‌فرهنگی خوزستان در رابطه با حقوق‌ معوقه و گلایه‌های کارمندان پایگاه‌های میراث‌جهانی شوشتر و چغازنبیل به خبرگزاری میراث‌فرهنگی اینطور می‌گوید: پایگاه‌های میراث‌جهانی شوشتر و چغازنبیل 6 ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند. این افراد طی تماس‌های تلفنی شرایط زندگی‌ خود را به‌قدری بحرانی اعلام کرده‌اند که یکی از آن‌ها فروش کلیه را تنها راه تامین هزینه‌های زندگی‌‌اش می‌داند.

این فعال میراث‌فرهنگی می‌افزاید: پیش از این حقوق پایگاه‌های میراث‌جهانی از محل اعتبارات عمرانی تامین می‌شد اما هم‌اکنون به‌دلایل مختلفی از جمله کمبود نقدینگی و هزینه این اعتبارات در محل مربوط سبب شده حقوق پرسنل پایگاه‌های جهانی استان خوزستان پرداخت نشود و کارمندان را با مشکلات بسیاری مواجه کند.

این درحالی است که به‌گفته گهستونی، پیش از این مدیران استانی و مدیران ملی از محل‌های مختلف اقدام‌ به پرداخت حقوق کارمندان پایگاه‌ها به‌صورت مقطعی کرده بودند اما گویا هنوز راه‌حل جدی برای حل این معضل یافت نشده است.

چغازنبیل اولین پایگاه‌ میراث جهانی کشور بود که در دهه 70 راه‌اندازی شد. تاکنون ده‌ها پایگاه‌ ملی و جهانی دیگر در کشور تاسیس شده‌اند و سالانه محوطه‌ها و مکان‌های بسیاری ثبت جهانی می‌شود اما هنوز بسیاری از کارمندان پایگاه‌ها از دریافت حقوق اولیه و ابتدایی خویش محروم هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: