آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 شهریور ماه 1392 = 29-08 2013

سوریه؛ ارتش ترکیه وضعیت قرمز اعلام کرد

رسانه هاي تركيه همزمان با افزايش ادعاهاي احتمال عمليات هوايي عليه سوريه، از افزایش تحرکات نظامي در مرز اين كشور با سوريه خبر دادند و نوشتند كه تانكها و سامانه هاي موشكي ارتش تركيه در نزديكي مرز با سوريه مستقر شده اند.

به گزارش ایسنا، شبكه خبري تلويزيوني تركيه از مرز اين كشور با سوريه خبر داد كه روز پنجشنبه شمار قابل توجهي تانك و سامانه هاي موشكي در نقطه صفر مرزي تركيه با سوريه در منطقه مرشد پناز در استان مرزي شانلي عرفا مستقر شده است.

اين شبكه خبري با اشاره به اينكه تحركات نظامي در مرز تركيه با سوريه در آستانه حمله هوايي عليه آن كشور افزايش يافته است، افزود: تقويت تجهيزات و تسليحات نظامي ارتش تركيه در مرز سوريه به طور چشمگيري افزايش يافته است.

رسانه هاي تركيه روز گذشته نيز گزارش دادند كه در پي اعلام حمله احتمالي نظامي به سوريه، اين كشور برخي هواپيماهاي جنگي خود را از مناطق مختلف اين كشور به فرودگاه ديار بكر در نزديكي مرزهاي سوريه منتقل كرده است.

به نوشته اين منابع خبري ، ارتش تركيه در پي تشديد بحران در سوريه امروز وضعيت قرمز اعلام كرده و در پايگاه هوايي ديار بكر نيز وضعيت فوق العاده حاكم است و حداقل ۲۰ جنگنده اف - ۱۶ از ديگر پايگاه هاي هوايي تركيه به اين پايگاه منتقل شده اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: