آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 شهریور ماه 1392 = 28-08 2013

حمله به سوریه و تغییر روند مذاکرات هسته‌ ای

روزنامه وال استریت‌ژرونال در یادداشتی با بررسی تاثیر حمله آمریکا به سوریه بر روند گفتگوهای هسته ای با جمهوری اسلامی نوشت: چنین حمله‌ای سیاست خارجی روحانی و ظریف را با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز، وال استریت‌ژرونال گزارش داد به اعتقاد دیپلمات‌های غربی حمله آمریکا به سوریه به احتمال زیاد امیدواری‌های ایجاد شده برای پشرفت گفتگوهای هسته‌ای که پس از مواضع میانه رو دولت جدید ایران ایجاد شده را تضعیف می‌کند. حمله به سوریه موجب تقویت مواضع گروه‌های محافظه‌کار و مخالف دیدگاه های حسن روحانی خواهد شد که حل و فصل برنامه هسته ای را در راس سیاست خارجی خود قرار داده بود.

به نوشته این نشریه طی هفته جاری مقامات رژیم ایران به کررات نسبت به مداخله نظامی در سوریه هشدار داده‌اند. منابع خبری در ایران اعلام کرده‌اند در صورت حمله آمریکا، ارتش سوریه و نیز حزب الله به ناوهای این کشور در دریای مدیترانه حمله موشکی خواهند کرد.

دیپلمات‌های غربی در تهران به وال استریت ژورنال گفتند رژیم ایران بعید است وارد جنگ مستقیم با آمریکا و متحدانش شود. اما در عوض تهران در مذاکرات هسته‌ای آتی هیچ امتیاز و مصالحه ای نخواهد داد و گفتگوهای مستقیم با آمریکا را رد خواهد کرد.

این روزنامه افزود: هرچند هنوز برنامه مذاکرات مشخص نشده است اما روحانی امیدواری‌ها و انتظاراتی برای حل و فصل موشوع هسته ای ایجاد کرده بود.

یک دیپلمات غربی مستقر در تهران به وال استریت ژورنال گفت: «اگر واشنگتن به سوریه حمله کند، روند مذاکرات هسته‌ای با رژیم ایران تغییر خواهد کرد. این حمله تلاش‌های دیپلماتیک را با شکست مواجه خواهد کرد.»

به نوشته وال استریت ژورنال سوریه متحد استراتژیک رژیم ایران در منطقه است و در عین حال نقطه رابط بین جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان است و از ابتدای شروع بحران در سوریه به همراه روسیه از دمشق حمایت کرده اند.



masood August 28, 2013 03:26 PM

تا ساعاتی دیگر اوباما دستور حمله نظامی به سوریه را صادر خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


مانی August 29, 2013 11:30 AM

درصورت امکان فیلترشکن مخصوصی هم بر روی سایتان برای مردم ایران قرار دهید تا این رژیم جورو ستم بیشتر افشا شوند. جمهوری اسلامی ازامکان حمله به سوریه ناراحت میباشد دولت امریکا و بنگاههای سخن پراکنی بی بی سی و امریکا و مفسران ایرانی در ظاهر مخالف و کراواتی ولی نفوذی وابسته هم شب و روز در جهت توجیه عدم حمله به سوریه وترغیب به منصرف کردن اروپا وامریکا و فعال نمودن دولتهای روسیه عراق و سایرهم پیمانان ایران و روسیه در جهت ارئه اظلاعات غلط به مردم و متهم نمودن مخالفان دولت سوریه در حمله شیمیائی تلاش میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


ماندگار August 29, 2013 11:38 AM

با به تاخیر انداختن حمله به سوریه فرصتی به بشار اسد داده شد که کلیه سلاح های مهم و مکانهای مهم از اطلاعات و ادوات مهم نظامی و خروج افراد مهم از مکانهای خودشان کمک کنند. اوباما باطنا مخالف بشار اسد نیست و تمایلی به برکناری آن ندارد و افکاری مشکوک دارد و نظراتش به نظرات جمهوری اسلامی خامنه ای نزدیک تر است تا به مخالفان بشار اسد. متاسفانه شبکه بی بی سی و گویندگان ان هم در این راستا ابلیغات وسیعی راه انداخته اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: