آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 31 مرداد ماه 1392 = 22-08 2013

رژیم تهران سایت مشکوک پارچین را آسفالت می ‌کند

موسسه آمریکایی علوم و امنیت بین‌المللی که برنامه هسته‌ای رژیم ایران را رصد می‌کند، امروز اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای جدید از سایت نظامی پارچین نشان می‌دهد، بخش‌های عمده‌ای از این سایت آسفالت شده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که تلاش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازدید از سایت نظامی پارچین و تحقیق درباره فعالیت‌های مشکوک اتمی رژیم ایران در این محل، ناکام مانده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است، گزارش موسسه علوم و امنیت بین‌المللی حاوی چهار تصویر ماهواره‌‎ای است که شرکت دیجیتال‌گلوب و جئوآی آن را تهیه کرده است.

این تصاویر گویای گسترش مناطق آسفالت‌شده در مجتمع پارچین است، منطقه‌ای که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتقاد دارد رژیم ایران احتمالا در آنجا آزمایش‌هایی مرتبط با برنامه هسته‌ای خود انجام داده است.

از این رو کارشناسان آژانس مذاکرات متعددی را با مقامات جمهوری اسلامی برای دستیابی به سایت پارچین انجام داده‌اند، اما این مذاکرات تاکنون ناکام مانده است.

آسوشیتدپرس می‌نویسد که رژیم ایران اعلام کرده آسفالت‌سازی مجتمع پارچین جزو برنامه‌های عادی مربوط به تعمیر راه است، اما در عین حال چنین کاری می‌تواند کار تحقیق درباره آزمایش‌های احتمالی در آنجا را دشوار سازد.

پیش از این نیز یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفته بود که او نگران جابجایی خاک‌ها از این منطقه و از بین بردن احتمالی اسناد است.

موسسه علوم و امنیت بین‌المللی سال گذشته نیز در گزارشی عنوان کرده بود که تصاویر ماهواره‌ای حکایت از «پاکسازی» سایت پارچین دارد.

به گزارش رادیو فردا، همچنین یکی دیگر از گزارش‌های این موسسه می‌گوید که رژیم ایران در کارخانه غنی‌سازی لیزری خود در لشکرآباد دست به ساخت و ساز گسترده‌ای زده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: