آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 مرداد ماه 1392 = 12-08 2013

تندرو‌ها خودشان هم در قائله ۸۸ دخیل بودند

افراطیون مساله ۸۸ را دستاویزی برای افراطی گری‌های خود قرار داده‌اند/وقتی احمدی‌نژاد در تریبون عمومی عده‌ای از مردم را خس و خاشاک نامید موجب توسعه امری شد که امروز آن‌ها، آن را فتنه می‌نامند. ما هم این بحث را محکوم می‌کنیم اما معتقدیم این مساله هیچ ارتباطی به رئیس جمهور و وزرایی که معرفی کرده است ندارد.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار گفت:

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اختیارات کسی که سکان ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد در چارچوب قانون مشخص شده است گفت: رئیس جمهور حق دارد با برنامه ریزی همکاران و تیم کاری خود را معرفی کند در حالی که به نظر می‌رسد عده‌ای تلاش دارند تا با جوسازی‌های خود این حق را از رئیس جمهور منتخب بگیرند.

وی افزود: در ابتدای کار دولت احمدی‌نژاد نیز ما معتقد بودیم که رئیس جمهور اختیاراتی دارد اما همین آقایان پس از مشخص شدن اشتباهات دولت نیز" بله قربان" گفتند و کار را به جایی کشاندند که باعث نگرانی رهبری شد. مساله ۲۲ بهمن قم و حادثه ناگواری که در مرقد امام رخ داد جزو حرکاتی بود که همین افراطیون در آن دست داشتند و در مقابل آن حامیان آن‌ها هیچ واکنشی نشان ندادند.

کریمی اصفهانی با تاکید بر اینکه افراطیونی که امروز جو سازی می‌کنند به خوبی می‌دانند که اظهارات جریان ساز آن‌ها هیچ تاثیری روی نمایندگان نخواهد داشت، گفت: نمایندگان در مجلس باید با منطق صحبت کنند. در مقابل هر وزیر معرفی شده‌ای باید برنامه‌های آنها را نقد کنند اما نه با هیاهو و غوغاسالاری.

دبیرکل جامعه انجمن‌های اصناف و بازار با بیان اینکه نقد نمایندگان نباید به گونه‌ای باشد که فرصت را از رئیس جمهور بگیرد گفت: من معتقدم بیان برخی مطالب افراطی ناشایست است و پیش از اینکه استقرار دولت موجب سامان بیشتر کشور شود به التهابات دامن خواهد زد. ما طی این ۳۴ سال ضربات زیادی از افراطیون کشور خورده‌ایم بحث رای اعتماد نیز بخشی از پروژه‌های آنهاست که مردم نمی‌پسندند.

وی افزود: همه ما باید قبول کنیم رئیس جمهوری با تفکرات خاص خود آمده است و قرار نیست حتما این رئیس جمهور خواسته برخی آقایان را تامین کند.

کریمی اصفهانی با اشاره به اینکه برخی از افراطیون مساله ۸۸ را دستاویزی برای افراطی گری‌های خود قرار داده‌اند، گفت: بسیاری از این تندرو‌ها جزو افرادی هستند که خودشان هم در قائله ۸۸ دخیل بودند وقتی احمدی‌نژاد در تریبون عمومی عده‌ای از مردم را خس و خاشاک نامید موجب توسعه امری شد که امروز آن‌ها آن را فتنه می‌نامند. ما هم این بحث را محکوم می‌کنیم اما معتقدیم این مساله هیچ ارتباطی به رئیس جمهور و وزرایی که معرفی کرده است ندارد.

وی با تاکید بر اینکه افراطیون نه برای اهداف نظام بلکه تنها برای اهداف خود کار می‌کنند، گفت: آن‌ها می‌خواهند از قائله ۸۸ برای اهداف خود استفاده کنند. اگر نمایندگان بحثی در مورد وزرا دارند باید در روز رای اعتماد مطالب خود را بدون هیاهو عنوان کنند.

این فعال سیاسی اصول گرا با تاکید بر اینکه بیان دیدگاه‌های افراطی امروز آب به آسیاب دشمن ریختن است تصریح کرد: بیان چنین مطالبی نه تنها خدمت نیست بلکه خیانت محسوب می‌شود و مردم امروز به خوبی چنین مسائلی را تشخیص می‌دهند. در حالی که امروز احتیاج به آرامش در کشور داریم کسانی که با آهنگ افراطیون همراه می‌شوند بدانند چه خیانتی در حق ملت خواهند کرد‌‌ همان طور که رئیس جمهور حق دارد وزرای خود را معرفی کند مجلس نیز این اختیار را دارد که وزرای پیشنهادی را تایید و یا رد کند. بنابراین نیاز به جنجال در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: کسانی که با هیاهو فضای کشور را به هم می‌ریزند و از چارچوب منطق خارج می‌شوند و با برخی الفاظ که درشان یک نماینده نیست صحبت می‌کنند می‌خواهند مملکت روی آرامش را به خود نبیند در حالی که بیگانگان نیز همین خط را دنبال می‌کنند. من معتقدم از زمانی که رئیس جمهور آمده آرامش در جامعه و در عرصه بین الملل حاکم شده است. اگر این مساله با ادبیات درست روحانی ادامه پیدا کند قطعا شاهد این هستیم که بسیاری از مشکلات در کوتاه مدت حل خواهد شد.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه دولت نهم و دهم وضعی را به وجود آورد که ضرورت ایجاد وحدت ملی بیش از گذشته احساس می‌شود گفت: در این میان رسانه‌ها توجه کنند که هر کاری که به آرامش جامعه کمک کند باید جزو تکالیف آن‌ها باشد و از هر آنچه به التهاب جامعه دامن می‌زند پرهیز کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: