آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 مرداد ماه 1392 = 05-08 2013

اتهام محاربه؛ روزنامه نگاران را دریابید...!

خبرنگار آژانس خبری موکریان
صبح دوشنبه 14 مردادماه 92
حوالی دادگاه انقلاب مهاباد
جلسه محاکمه برادران کردپور

لحظاتی پیش اولین جلسه رسیدگی به اتهامات (...) مسعود و خسرو کردپور، دو روزنامه نگار کرد آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
بسیار مضطرب و نگرانم چون بدون رعایت شأن و جایگاه روزنامه نگاری، اتهاماتی سنگین، ناروا به این دو برادر نسبت داده اند؛ محاربه و فساد فی الارض (از طریق فعالیت موثر علیه امنیت کشور) و تبلیغ علیه نظام (از طریق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) کسانی که تنها ابزارشان قلم و زبان بوده و طی سالیان متمادی به گواه دوست و دشمن جز خبررسانی صحیح و واقعی قصدی و غرضی نداشته اند و غیر این نکرده اند...
پس چگونه رواست در حکومتی اسلامی که داعیه دار مردم سالاری و آزادی است آنهم مردم سالاری دینی که گویند بهترین است در دنیا و آزادی که گویند هیچ جای دنیا مردمانش از این حد از آزادی برخوردار نیستند، اینگونه دو روزنامه نگار را پس از 150 روز بازداشت و بلاتکلیفی پای میز محاکمه بکشانند...!
بسیار بهت زده ام که چگونه است در ایچنین جامعه ای با این دولتمردان آزاداندیش، مردم سالار و "عادل" و "متعادل" روزنامه نگار با عنوان چشم بینای جامعه که رسالتش فقط آگاهی بخشی است یک مرتبه محارب و معاند و مفسد میگردد... وای بر شما...
چگونه است روزنامه نگاری که زبان شفاف و گویای جامعه اش و چشم بینا و بصیر مردمانش است به عنوان وکیل شهروندان خود در گفتگو با یک رسانه از رهبری نظام در نهایت ادب و احترام میخواهد که در جریان عفو و بخشش هایی که به مناسبت های مختلف در مورد زندانیان اعمال میکنند نسبت به کردستان هم عنایت کافی مبذول فرمایند، حال دستگاه قضای تحت امر ایشان همین روزنامه نگار را امروز به اتهام "توهین به رهبری" در دادگاه محاکمه میکند...!
امروز اولین روز کاری دولت تدبیر و امید در پاستور است، اما طعم شیرین پیروزی اندیشه اصلاح و تغییر با عنوان "اعتدال" بر گفتمان "دروغ" را به کام ما در کردستان تلخ کرده اند امیدوارم در روزهای آتی شاهد برچیدن بساط دروغ و تبعیض باشیم و ما روزنامه نگاران در ایران عزیزمان کمی روی امنیت و رفاه را ببینیم و تجربه کنیم.
نکته آخر اینکه لطف دستگاه قضا و صدالبته نیروهای امنیتی شامل حال بنده هم شده و در متن کیفرخواست و پرونده 300 صفحه ای هر دو برادر یعنی مسعود و خسرو کردپور به طور جداگانه از بنده با عنوان "مرتبطین شرکا و معاونین جرم" اسم برده اند و البته از چند وکیل که در سال های اخیر برای پرونده زندانیان سیاسی و عقیدتی به کردستان رفت و آمد داشته اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: