آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 مرداد ماه 1392 = 01-08 2013

تشدید آلودگی هوا نتیجه قانون جدید معاینه فنی

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هشدار داد:
تشدید آلودگی هوا نتیجه قانون جدید معاینه فنی

شهرداری تهران هنوز از قانون «معافیت 5 ساله خودروها از معاینه فنی»ناراحت است. مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران می‌گوید این قانون عقب‌گرد در حوزه محیط زیست است و باید اصلاح شود. یوسف رشیدی معتقد است با طرح جدید مبنی بر معافیت 3 ساله خودروهای نو و 2 ساله‌شدن معاینه فنی برای سایر خودروها وضعیت بدتر خواهد شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در تمام دنیا، با وجود خودروهای باکیفیت و استاندارد بالا، سالی یک‌بار خودروها مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند و ما هم ما باید از تجربه دنیا و کشورهای پیشرفته بهره‌مند شویم و تصمیمات خلق‌الساعه نگیریم.

به اعتقاد یوسف رشیدی قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی، عقبگردی در حوزه محیط زیست کشور بود. او در ادامه می‌افزاید خودروهایی که بیش از 5 سال از عمرشان می گذرد، هم اکنون موظف‌اند سالانه یک‌بار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند،اما با مطرح شدن طرح جدید مبنی بر معافیت 3 ساله خودروهای نو و 2 ساله شدن معاینه فنی برای سایر خودروها وضعیت بدتر خواهد شد و این طرح نیز اصلا قابل قبول و کارشناسی نیست.

رشیدی می‌گوید 2 ساله شدن معاینه فنی برای خودروها، آن هم در کشور ما که اکثر خودروها از استاندارد مناسب و بالا برخوردار نیستند، به هیچ‌ وجه قابل قبول نیست و سبب تشدید آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال حاضر نیز با مشکلاتی مانند خراب شدن قطعه کاتالیست در خوردوها و تعویض‌نکردن این قطعه مواجه‌ایم که با 2 ساله شدن معاینه فنی خوردوها و معافیت 3 ساله خودروهای نو از معاینه فنی عملا خودروها به حال خود رها خواهند شد و این موضوع چیزی جز افزایش آلودگی هوا را به دنبال نخواهد داشت.

رشیدی در پایان ابراز امیدواری کرد قوانین بر اساس نظرات کارشناسی و تجربیات دنیا تصویب شوند و همچنین پایبندی و الزام به اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر شود تا با حجم انبوهی از قوانینی که هرگز اجرا نمی‌شوند مواجه نباشیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: