آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 مرداد ماه 1392 = 31-07 2013

اشتون: اخوان المسلمین حکومت جديد مصر را بپذیرد

جماعت اخوان المسلمین مصر می گوید کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رهبران این جماعت خواست، حکومت جدید در مصر را به رسمیت بشناسد.

شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی درباره علت مخالفت جماعت اخوان المسلمین با میانجی گری کاترین اشتون گفت: مذاکره کننده اصلی جماعت اخوان المسلمین در گفتگو با ما تاکید کرد کاترین اشتون در دو سفر خود به مصر، خواهان به رسمیت شناختن آنچه در این کشور رخ داد شد و طرح پیشنهادی او در مورد مرحله انتقالی در مصر است تا نظام دموکراتیک جدید تشکیل شود. اما طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر همچنان بر لزوم بازگشت او به قدرت تاکید دارند و می گویند هر راه حلی باید با توافق محمد مرسی باشد. آنها حاضر نیستند آنچه را که در سی ام ژوئن در مصر رخ داد، بپذیرند. بنابراین اشتون از اخوان المسلمین خواسته است شرایط کنونی در مصر را بپذیرند و به دنبال مشارکت در عرصه سیاسی این کشور در چارچوب نقشه راه اعلام شده باشند.




Mehdi July 31, 2013 04:44 PM

پیروزی جنبش ملیونی اعتراضات مدنی مردم مصرو برکناری مرسی ماه رمضان را به اخوان المسلمین وطرفدارانش کوفت کرد. خانم اشتون هم انگار زورش برای بازگرداندن اخوان به صحنه قدرت نرسیده و پیشنهاد داده کوتاه بیان. اسلامگراها انگار شکست و دست رد خوردن را آنهم ازملت خودشون اصلا بر نمیتابند. باورشون نمیشه مردم برعلیه شون انقلاب کردن. البته حکومت اسلامی در ایران هم درهمین حالت شوک قرار داره و هنوزنمیدونه چه خاکی بر سرسیاست خارجی خودش وشعار پوک وبی اساس بیداری اسلامی بریزه.از یک طرف به هر قیمت خواستارسرکارماندان اخوانی هاست و ازآنطرف ناراضی ازطرفداری اخوان از مخالفین اسد در سوریه. اینجا دیگه پررویی یا سکوت جواب نمیده. اوضاع اسلام سیاسی خیلی خیته. یکی نیست فتوا بده بازنده شدن برای اسلامیها را در ماه رمضان جایزبشمرد تا کار سیاسی درمصر و ایران راه بیافتد.

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria July 31, 2013 10:49 PM

این اسلامگراها تمامیت خواه هستند و حتی حاضر به اتلاف نیستند و کسی را در قدرت با خود شریک نمیکنند تا چه برسد که بخواهند از قدرت کنار بروند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: