آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مرداد ماه 1392 = 29-07 2013

پیکر محمد قنبری تحت تدابیر امنیتی در قزوین دفن شد

خبرگزاری هرانا - پیکر محمد قنبری، از پیروان آئین یارسان(اهل حق) که شب گذشته توسط نیروهای امنیتی به روستای محل سکونتش در تاکستان قزوین انتقال داده شده بود، صبح امروز با شرکت صدها نفر از هم کیشانش به خاک سپرده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیکر محمد قنبری جوان ۲۲ ساله‌ای که در برابر مجلس شورای اسلامی خود را به آتش کشیده بود پس از دو روز نگهداری در بیمارستان مطهری تهران تحت تدابیر شدید امنیتی و همراهی ده‌ها نفر از نیروهای ضد شورش تهران، ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه شب، بدون اطلاع خانواده‌اش به تاکستان قزوین انتقال یافت.

آقای قنبری صبح روز شنبه، پنجم مردادماه در مقابل مجلس شورای اسلامی دست به خودسوزی زد و علی‌رغم درصد سوختگی بالا به بیمارستان مطهری تهران منتقل و تحت تدابیر شدید امنیتی و جلوگیری از هرگونه ملاقات و اطلاع رسانی بستری شد اما در نهایت در این بیمارستان جان خود را از دست داد.

این مراسم تحت تدابیر شدید امنیتی و تهدید خانواده‌ی وی و عدم هرگونه اطلاع رسانی در خصوص زمان و مکان خاکسپاری برگزار شد؛ با این حال عده‌ای از هم کیشان وی خود را به محل مربوطه رساندند و دو تن از هم کیشان وی به نام‌های "سیاوش حیاتی" دبیر اخراجی آموزش و پرورش و "سید محمد اکبری" وکیل دادگستری با ایراد سخنرانی نسبت به سیاست‌های سرکوبگرانه و تبعیض آمیر حکومت بر علیه این مردم اعتراض کرده و اظهار داشتند اگر حکومت به خواسته‌ی آنان اعتنایی نکند این اعتراضات گسترده‌تر و فراگیر خواهد شد و تا احقاق حقوق پایمال شده خود از پا نخواهند نشست.ب

شاهدان عینی خبر داده‌اند که تعدادی از نیروهای لباس شخصی حاضر در محل قصد برهم زدن مراسم را داشتند که موفق به این امر نشدند.

لازم به ذکر است که این خودسوزی، در ادامه‌ی خودسوزی دو نفر از پیروان یارسان در برابر فرمانداری همدان در تاریخ ۱۱ و ۱۵ خردادماه در اعتراض به بی‌توجهی حکومت به مشکلات پیروان این دین، صورت گرفت.



khosrov July 29, 2013 03:02 PM

دین داشتن یعنی‌ چشم بستن از خرد گرایی ، سوزانده شدن با زجر و درد ، یعنی‌ جهنم را لمس کردن و به چشم دیدن ، این خرافه گرائی که توسط دکان داران دین بر پاا شده است ، بسی‌ از جان انسان هایی‌ مثل این جوان ۲۲ ساله را خواهد گرفت .

مهر فرموده به نوشته " صادق هدایت" در بیش از ۷۵ سال قبل توجه فرمائید . دکان داران دین خود بهتر میدانند که الله( خدا نوشته شده است) نه مرکب است نه جسم - نه مرئی است نه حال نه محلّ است نه شریک دارد و نه معانی و صفات زائد بر ذات دارد و نه به هیچ چیز و به هیچ کس نیاز دارد و خلاصه مقامش عالی تر از این است که اصلا وجود داشته باشد !!! و مقصود فقط پر کردن بیت المال دکان داران دین است . افسانه آفرینش س ۱۰۵ .

گزارش یا اعتراض به این نظر


درویش July 30, 2013 09:03 AM

ه--------و یا علی مداد... به راستی علی و حسن و حسین یار ایرانیان بودند ؟ با تکیه به اسناد مورخین عرب علی و سعد ابی وقاص از بنیان به ایران حمله کرده و در کشتار بیش از ۱ ملیون ایرانی و ۴۰۰۰۰ چشم را از حدقه بیرون آوردند به زنان دختران عفیف و پاکیزه ایرانی تجاوز کرده و سپس آنان به عنوان روسپی در بازار شام و مکه و مدینه به فروش رساندند هیچ عربی در ان دوران ایرانی دوست نبود و به همین دلیل ایرانان به ایجاد ترک در اسلام شیعه گری اهل حق علی الهی و علوی پدید آوردند حال روی سخن من با پیر دراویش است اگر میخواهی هنجار هستی یارتان باد پیروان را به راه آزادگان ببر و از این کتاب که به شما میدهم راه باز گشت به خانه باز یابید و فراموش نکنید حق اینجاست سپاس گذارم : www.gatha.org

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: