آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 مرداد ماه 1392 = 29-07 2013

مقام فلسطينی: مذاکرات با اسرائيل ازسر گرفته می شود

به گزارش رویتر، یک مقام بلندپایه فلسطینی روز یکشنبه تایید کرد مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان قرار است روز دو شنبه در واشنگتن ازسر گرفته شود.

نبیل ابو ردینه از دستیاران ارشد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که سرگرم دیداز از امان پایتخت اردن است افزود عباس دعوت رسمی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را درمورد ازسرگیری مذاکرات با اسرائیلی ها دریافت کرده است.

مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان اواخر سال 2010 برسر فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق اوررشلیم به بن بست روبرو شد.

خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از ابو ردینه اعلام کرد هدف از نخستین نشست اسرائیل و فلسطین ایجاد یک برنامه کاری برای دو طرف است تا بتوانند طی چند ماه آینده این مذاکرات را دنبال کنند.

این پیشرفت دیپلماتیک پس از ماهها دیپلماسی رفت و برگشت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به منظور کمک به احیای مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان حاصل شد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد از مذاکره کنندگان اسرائیلی و فلسطینی دعوت شده است روزهای دوشنبه و سه شنبه مذاکرات صلح را در واشنگتن ازسر بگیرند.

جن پساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد جان کری در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس شخصا از آنها دعوت کرد هیئت های مذاکره کننده سطح بالا را به واشنگتن اعزام کنند تا مذاکرات صلح مستقیم بین دو طرف را ازسر بگیرند.

وی افزود نشست های مقدماتی قرار است 29 و 30 ژوئیه برگزار شود .

یک مقام دولتی اسرائیل گفت مذاکره کنندگان اسرائیلی قرار است یکشنبه شب عازم واشنگتن شوند.

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای اعلام کرد کابینه مجوز آغاز مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینیان را صادر کرده است .

تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسرائیل که قرار است سرپرست هیئت مذاکره کننده اسرائیل را به عهده داشته باشد در نشست کابینه اسرائیل گفت ازسرگیری مذاکرات با فلسطینیان در جهت منافع ملی اسرائیل است .

وی افزود تصمیم امروز کابینه یکی از مهم ترین تصمیماتی است که درباره آینده اسرائیل گرفته شده است . ازسرگیری روند صلح در جهت منافع امنیتی و راهبردی اسرائیل است.

کابینه اسرائیل همچنین روز یکشنبه آزادی 104 زندانی عرب را به منظور کمک به ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطینیان و پایان دادن به حدود سه سال بن بست دیپلماتیک برسر راه این مذاکرات تصویب کرد.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین که محمد اشتیه از دستیاران عباس را در سفر به واشنگتن برای ازسرگیری مذاکرات با اسرائیلی ها همراهی خواهد کرد از تصمیم اسرائیل به آزاد کردن این تعداد از زندانیان فلسطینی استقبال کرد و متعهد شد برای آزادی همه زندانیانی که در بند اسرائیل هستند تلاش خواهد کرد.

معرفی فرستاده جديد آمريکا در امور خاورميانه

یک منبع نزدیک به مذاکرات صلح خاورمیانه که خواست نامش فاش نشود روز یکشنبه گفت پیش بینی می شود مارتین ایندیک سفیر سابق آمریکا در اسرائیل که مسئولیت مطالعات سیاست خارجی را در موسسه بروکینگز به عهده دارد به عنوان فرستاده جدید آمریکا در روند صلح خاورمیانه معرفی شود .

معرفی وی روز دوشنبه همزمان با ازسرگیری مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان در واشنگتن انجام خواهد شد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: