آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 تیر ماه 1392 = 12-07 2013

ادامه دخالت آشکار رژیم تهران در امور داخلی مصر

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی: ارتش مصر پای خود را از سیاست بیرون بکشد

سایت دیگربان: حسن فیروز‌ آبادی٬ رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با «تقبیح» دخالت ارتش در وقایع سیاسی مصر و برکناری محمد مرسی٬ به فرماندهان این نیرو توصیه کرد پای خود را از مسائل سیاسی بیرون بکشند.

آقای فیروز آبادی چهارشنبه (۱۹ تیر) به خبرگزاری «دفاع مقدس» گفته که دخالت ارتش در امور سیاسی مصر یکی از «نکات منفی» وقایع اخیر این کشور است.

وی افزوده است: «دادن ضرب الاجل به مرسی {از سوی ارتش} که با رأی اکثریت مردم انتخاب شده بود و مسئول دموکراسی و انقلاب مصر بود، نه از نظر عقلی و نه در فرهنگ انقلابی قابل پذیرش نیست.»

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرده که «کار ارتش مصر در بازداشت مرسی یک اشتباه راهبردی بود و امیدواریم برادرانمان در ارتش مصر زود‌تر خودشان را از حوادث سیاسی مصر بیرون بکشند.»

اظهارات این مقام نظامی جمهوری اسلامی در شرایطی مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه مصر دخالت‌های مقام‌های ایران در امور داخلی این کشور را محکوم کرده است.

روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران از زمان برکناری محمد مرسی از سوی ارتش مصر از مقام ریاست جمهوری٬ نسبت به این اقدام ارتش معترض هستند.

گروهی از روحانیون نیز با استقبال از این برکناری گفته‌اند که مرسی به خاطر «بی‌اعتنایی» به توصیه‌های علی خامنه‌ای و مبارزه با شیعیان مصر به چنین سرنوشتی گرفتار شده است.


نگرانی رژیم از تحولات مصر

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تحولات سریع در مصر، اقتضا می‌کند کشورهای منطقه در رایزنی مستمر با آن کشور و با یکدیگر باشد.

سیدعباس عراقچی با تاکید بر این مطلب خاطرنشان کرد: صالحی وزیر امور خارجه امروز برای رایزنی در باره تحولات مصر با وزیر خارجه ترکیه سفر چند ساعته‌ای به آنکارا خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه، اضافه کرد: با توجه به اختلاف دیدگاه‌هایی که بین جمهوری اسلامی و ترکیه درباره مسائل منطقه وجود دارد، امیدواریم سفر امروز آقای صالحی به نزدیکی دیدگاه‌ها در جهت منافع مردم مصر کمک کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: