آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 تیر ماه 1392 = 11-07 2013

فيروزآبادی: به آقای روحانی اطمینان داریم نيازی به توصيه نيست

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت من اطمينان کامل به کاري که آقای روحانی انجام مي دهد دارم و نيازي به توصيه نيست.

سيد حسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در گفت و گو با خبرگزاري دفاع مقدس در مورد تشکيل کابينه توسط رئيس جمهور منتخب اظهار داشت: آقاي روحاني از عقل، تجربه و دانش شايسته اي برخوردار است. خداوند به وي مشورت را هم آموخته است و ايشان در انجام کار خود مهارت دارد.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن توصيه به منتخب مردم در انتخابات رياست جمهوري براي مراقبت از گرفتار شدن در دام گروه ها، افزود: هميشه بايد مراقب باشيم در دام گروه هاي خودخواه و کج سليقه گرفتار نشويم.

وي ضمن اميدواري از تشکيل کابينه اي معتدل در دولت حجت الاسلام دکتر روحاني افزود: آقاي روحاني قاعدتاً افراد توانمند، معقول و معتدل را از همه جناح ها انتخاب مي کنند. بنابراين من از نظر قلبي اطمينان کامل به کاري که ايشان انجام مي دهد دارم و نيازي به توصيه نيست.

سرلشکر بسيجي دکتر فيروزآبادي در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره وقايع مصر گفت: من در مورد آنچه که در مصر اتفاق افتاده متأسفم. اتفاقات مصر داراي ابعاد گوناگوني است. روح انقلابي مردم مصر همچنان طوفنده و قابل احترام است، ما نيز به آن احترام مي گذاريم و براي مردم مصر آرزوي موفقيت داريم و اميدواريم رهبران حقيقي مردم بتوانند سررشته دار ادامه امور شوند و مصر انقلابي، انقلابي بماند و در زنجير آمريکا نيافتد.

وي ضمن بيان نکات منفي اتفاقات رخ داده در مصر، افزود: اولين نکته منفي، دخالت ارتش بود. حضور ارتش، دادن ضرب العجل به رئيس جمهوري که با رأي اکثريت مردم انتخاب شده بود و مسئول دموکراسي و انقلاب مصر بود، نه از نظرعقلي و نه در فرهنگ انقلابي قابل پذيرش نيست.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن تقبيح دخالت ارتش در وقايع سياسي مصر، اين کار ارتش را اشتباه راهبردي دانست و تاکيد کرد: اين کار ارتش مصر در بازداشت مرسي يک اشتباه راهبردي بود و اميدواريم برادرانمان در ارتش مصر زودتر خودشان را از حوادث سياسي مصر بيرون بکشند و به کار حفظ و دفاع از سرزمين مقدس مصر به خصوص صحراي سينا بپردازند؛ چرا که اين منطقه در خطر صهيونيستها مي باشد.

دکتر فيروزآبادي با بيان نقطه ضعف و منفي ديگري از وقايع اخير مصر، اضافه کرد: متأسفانه مردم مصر دوشقه شده و به جان يکديگر افتاده اند و اين هم پذيرفته نيست. خداوند از طريق عقل و ملاک هاي انقلابي و اجتماعي توصيه مي کند که يک ملت يکپارچه باشند. اگر مردم مصر مي خواهند در کشورشان تحول انقلابي اتفاق بيافتد، بايد متحد باشند.

عضو شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين نکته که دودستگي ايجاد شده در مصر به صلاح مردم نيست تأکيد کرد: دراين دودستگي مردم، دست استعمار مشخص است که ما به دلسوزان هر دو گروه توصيه مي کنيم به سمت برادري بروند و از کشت و کشتار و درگيري هاي تند جلوگيري کنند، با يکديگر مذاکره کنند و راه را به سمت وحدت ملت مصر پيش ببرند.

وي با توصيه به مردم مصر به جهت دامن نزدن به اختلافات، چشم انداز اميدوارکننده اي براي ملت مصر متصور شد و افزود: ملت مصر يک ملت متمدن و انقلابشان يک انقلاب تأثيرگذار در کشورهاي اسلامي،عربي و آفريقايي است و نبايد بگذارند اين اختلافات سبب آسيب ديدن ارزش هاي پيش روي ملت مصر گردد.

سرلشکر بسيجي دکتر فيروزآبادي با بيان اين مطلب که مدتي پيش از اتفاقات مصر هم به مردم اين کشورهشدار دادم که پشت سر رهبران انقلابيشان بايستند، افزود: جريان حمل سلاح توسط آمريکا به صورت هوايي و دريايي به منطقه نشان مي دهد اين سلاح ها به دست کساني مي افتد که همراه انقلاب مردم نباشند، بلکه منافع آمريکا و گروه هاي خاصي را دنبال کنند. اينجاست که مردم بايد به خشونت ها حساس باشند و از خشونت ها حمايت نکنند و کاري کنند که کشور به سمت آرامش برود و دلسوزان بتوانند کشور را اداره کنند و انشاالله منافع ملي کشور مصر تأمين گردد.

رئيس کل ستاد نيروهاي مسلح ضمن غيرقانوني و غيرعقلي خواندن بازداشت محمد مرسي، تصريح کرد: صلاح يک ملت، احترام گذاشتن به رأي اکثريت و رئيس جمهور قانوني است. بازداشت آقاي مرسي کار غلطي است و بايد زودتر به آن خاتمه داده شود. اما در مورد سرنوشت مصر، ملت مصر بايد تصميم بگيرد و من نمي توانم در مورد بازگشت آقاي مرسي نظري بدهم. در اين اينکه آقاي مرسي بازداشت شده و به وي بي احترامي شده به هيچ وجه قابل پذيرش نيست و نزد هيچ ملت با هيچ فرهنگي مورد تأييد نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: