آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 تیر ماه 1392 = 08-07 2013

قطر ۲۰ برابر ایران از میادین مشترک گازی استفاده می‌کند

رییس کمیسیون انجمن تجهیزات صنعت نفت گفت: به دلیل عملی نشدن قراردادهای داخلی و خارجی قطر کماکان یکه تاز در استخراج گاز است و ۲۰ برابر ایران برداشت دارد و رتبه یک جهان را در تولید گاز مایع به خود اختصاص داده است.

رضا پدیدار، رییس کمسیون انجمن تجهیزات صنعت نفت در گفتگو با ایلنا در خصوص برنامه ریزی وزارت نفت برای بهره‌برداری از میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه گفت: به دلیل مشکلاتی که پیش روی دولت قرار گرفت از قبیل تحریم، بخش نامه‌های متعدد و بلوکه شدن منابع مالی فروش نفت، برنامه‌هایی که وزیر نفت قول اجرا شدن آن‌ها را داده بود از قبیل نظارت بر اجرا و تکمیل فازهای باقی مانده از پارس جنوبی در ۳۵ ماه و بهره برداری هر چه سریع‌تر از میادین مشترک عملی نشد.

پدیدار با اشاره به میادین مشترک افزود: قطر به دلیل توانایی در جذب سرمایه خارجی و در اختیار داشتن منابع مالی کافی، ۲۰ برابر بیشتر از ایران از میادین مشترک گازی بهره برداری می‌کند.

پدیدار تصریح کرد: یکی از دلایل این عقب ماندگی را می توان به عدم جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت داد که ایران به دلیل مشکل در سیاست‌های پولی و ارزی و نا توانی در خروج ارز، امکان استفاده از این فاکتور را ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: