آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 17 تیر ماه 1392 = 08-07 2013

آمار کشته‌های تصادفات ایران بیشتر از قربانیان جنگ

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی از مرگ 241 هزار تن در تصادفات رانندگی دهه 80 خبرداد.

به گزارش ایسنا، دکتر خدادوست صبح امروز در مراسم آیین رونمایی از کتاب قربانیان حوادث رانندگی دهه 80 از نگاه آمار با بیان اینکه این مراسم تنها رونمایی از یک کتاب نیست، گفت: بلکه این مراسم رونمایی از یک تفکر جدید است که بدون اغراق با حضور ریاست سازمان پزشکی قانونی محقق شد.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های آماری یک سازمان در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و حوادث می‌تواند دستگاه‌ها را در برنامه‌ریزی دقیق و بهتر یاری کند، گفت: با حمایت رییس سازمان پیش از این کتاب «سیمای مرگ» در دهه 80 با محوریت "مرگ‌های غیرطبیعی" تدوین شد که بسیار مورد توجه همگان قرار گرفت که در بررسی‌ها مشخص شد اولین علت مرگ غیرطبیعی افراد، حوادث ترافیکی است.

آمار کشته‌های تصادفات بیشتر از کشته شدگان جنگ

خدادوست در ادامه سخنان خود رونمایی از این کتاب را پروژه عظیم عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای تهیه‌شده در 10 سال گذشته تعداد کشته‌های تصادفات 12 درصد بیش از کشته شدگان ایرانی جنگ ایران و عراق است.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در دهه 80، 241 هزار تن از مردم جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند، گفت: 15 برابر این عدد را مصدومان تصادفات تشکیل می‌دهند.

رییس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه در سال 73، یک بسیج ملی برای ریشه‌کنی فلج‌اطفال در کشور ایجاد شد که به نظر می‌رسد باید بسیج ملی در راستای کاهش حوادث ترافیکی در کشور ایجاد شود، چرا که به صورت میانگین در هر 100 هزار تن جمعیت، 35 تن جان خود را از دست داده که بیشترین میزان تلفات تصادفات متعلق به تهران و سمنان بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: