آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 تیر ماه 1392 = 01-07 2013

اولین تنش روحانی با رسانه ها

تاخیر حسن روحانی در نشست رییس جمهور منتخب با مدیران مسئول رسانه ها، موجب شد محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات جلسه را به حالت اعتراض ترک کند.
به گزارش گروه سیاسی صراط، قرار بود امروز حسن روحانی در جلسه ای با مدیران مسئول رسانه ها در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کند اما تاخیر او در این جلسه باعث شد محمود دعایی، دوست و همراه قدیمی او با ناراحتی جلسه را ترک کند.
دعایی هنگام ترک جلسه گفت «من هم حجره ای و دوست قدیمی آقای روحانی هستم ولی در ۱۰ روز اخیر با وجود درخواست‌های من از برادرش ، دیداری بین بنده و ایشان ترتیب داده نشده است».
او همچنین از دیگر حاضرین جلسه خواست که جلسه را ترک کنند.

فقط 10 دقیقه
به دنبال خروج دعایی از جلسه بیشتر مدیران مسئول با درخواست محمدرضا صادق مشاور حسن روحانی در جلسه باقی ماندند اما رییس جمهور منتخب تنها ده دقیقه وقت – آن هم برای سخنرانی - به آنان اختصاص داد.
روحانی باعذرخواهی از حاضران به دلیل زمان اندک حضورش در جلسه، به مدیران مسئول قول داد که در آینده جلسه‌ مبسوطی با اهالی رسانه برگزار کند.

کدام کلید در دست رسانه هاست؟
حسن روحانی در مدت ده دقیقه ای حضور خود در جلسه با تأکید بر اینکه دولت آینده ارتباطات دوسویه‌ای با اصحاب جراید و مدیران رسانه دنبال خواهد کرد، خطاب به اصحاب رسانه نیز گفت که شما نیز به عنوان نمایندگان افکار عمومی باید توقعات و انتظارات ملت را به دولت منتقل کنید. البته رئیس جمهور منتخب که در ماههای آتی قرار است سکان دار مقام اول اجرایی کشور باشد مشخص نکرد که خودش تا چه میزان می توان انتظارات به حق رسانه ها را دنبال کرده و پیگیری کند .

روحانی مجددا با استفاده از لفظ "کلید" خاطرنشان کرد: بی تردید نقش رسانه ها «محوری» و «کلیدی» خواهد بود.
تاکید روحانی بر نقش کلیدی رسانه ها در شرایطی است که انتظار بسیاری از رسانه ها توجه بیشتر به آنهاست به گونه ای که همسو با نظر خود رییس جمهور منتخب بتوانند نقش «محوری» و «کلیدی» خود را ایفا کنند و این مهم قطعا با بی توجهی و بی محلی حجت الاسلام روحانی نسبت به رسانه ها که در اولین دیدارش رخ داد محقق نخواهد شد .

از سوی دیگر نگاه یکسان و رعایت عدالت در مواجهه با رسانه های گوناگون در مواضع رییس جمهور منتخب، رسانه ها را به دست یابی به آن امیدوار کرده است.
اگرچه در این نشست نتیجه لازم و مورد انتظار رسانه ها و خود رییس جمهور منتخب حاصل نشد اما انتظار می رود مطابق وعده روحانی، توجه لازم، مطلوب و عادلانه به رسانه ها در روزهای آتی بیش از گذشته نمایان شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: