آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 تیر ماه 1392 = 26-06 2013

بیانیه مسخره حکومت آخوندی در باره کانادا

ایسنا: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای روز ملی بومیان کانادا را تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران با تحسین اراده و شجاعت بومیان کانادا برای پیگیری مجدانه حقوق خود، سالگرد روز ملی بومیان کانادا را به ساکنان نخستین و بومیان این کشور تبریک گفته و با حمایت از امید و آرزوی مردمان بومی کانادا برای نیل به مطالبات مشروع و قانونی خود، مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به استمرار تبعیض‌ سیستماتیک علیه این بومیان که باعث ایجاد شرایط غیرانسانی برای مردمان بومی این کشور شده است، ابراز می‌کند.

متاسفانه جوامع بومی کانادا باتحمل انواع محرومیت‌های اقتصادی و اجتماعی و برخوردار نبودن از حداقل حقوق اولیه انسانی در معرض انواع خشونت‌ها و تهدیدها نیز قرار دارند.

در بیانیه وزارت امورخارجه، تصریح شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران قویا دولت کانادا را به پایبندی به تمامی تعهدات خود در قبال بومیان از جمله حقوق مطروحه در اعلامیه حقوق بومیان دعوت کرده و از دولت آن کشور می‌خواهد تا به حقوق بنیادین مردمان بومی کانادا احترام بگذارند.

چندین نهاد حقوق بشری سازمان ملل متحد از جمله گزارشگران موضوعی سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی تاکنون گزارش‌های نگران کننده‌ای درباره ادامه وضعیت وخیم ساکنان نخستین کانادا داده‌اند.

مطابق این گزارش‌ها، بومیان کانادا حتی از داشتن آب سالم آشامیدنی نیز محروم هستند. نرخ شیوع برخی از بیماری‌ها مانند سل در بین جوامع بومی بیش از 31 برابر سایر مناطق کانادا و نرخ مرگ و میر کودکان در این جوامع سه برابر سایر مناطق این کشور است.

هم‌چنین دولت کانادا تاکنون نتوانسته است پاسخ روشنی در قبال ناپدید شدن بیش از 600 زن و دختر بومی به افکار عمومی ارائه کند.

اعلام اخیر دادگاه فدرال کانادا مبنی بر غیرقانونی بودن انتصاب شخص غیربومی برای رسیدگی به اوضاع بومیان، موید اقدامات غیرسازنده و نامناسب دولت کانادا برای رفع نگرانی‌های غیرواقعی این جامعه اصیل و ادامه بی‌توجهی به درخواست‌های بین‌المللی برای تامین حداقل حقوق بومیان است.



ج June 26, 2013 09:01 PM

موش تو سوراخ نمی رفت جارو به دمش بست.

گزارش یا اعتراض به این نظر


aria June 26, 2013 10:19 PM

دزدی فرار میکرد و خودش فریاد میزد که دزد را بگیرید !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: