آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 31 خرداد ماه 1392 = 21-06 2013

هجوم غارتگران بیت المال به اراضی دولتی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به واگذاری بخشی از زمین‌های مرغوب کشور به افرادی خاص و دارای نفوذ در بدنه دولت ، گفت: در اختیار قرار دادن زمین‌های کشور آن هم با قیمت‌های کارشناسی و از طریق افراد دولتی، خیانت به و بیت‌المال است و در این میان دولت دهم فقط نظاره گر زد و بندهای سیاسی است.

به گزارش خامنه ملت، محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به واگذاری بخشی از زمین‌های مرغوب به افرادی خاص و دارای نفوذ دربدنه دولت، گفت: منابع طبیعی موجود در کشور متعلق به تمام ایرانیان است، اما متاسفانه برخی با استفاده از قدرت و نفوذ مالی و سیاسی خود توانسته‌اند این زمین‌ها را با قیمت‌های نازل، کارشناسی و زیر قیمت و با استفاده از حربه‌های گوناگون در اختیار خود قرار دهند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: متولی اصلی حراست از منابع طبیعی کشور سازمان حفاظت از محیط زیست بوده که تاکنون نتوانسته وظایف خود را به خوبی ایفا کند، چراکه در بسیاری از زمین‌های حاصل خیز و مرغوب کشور ساخت و سازهای غیر قانونی توسط افراد با نفوذ سیاسی در حال گسترش و افزایش است.

وی به موضوع افزایش زمین خواری در کشور اشاره و تصریح کرد: با افزایش زمین خواری در کشور طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت از محیط زیست در دستور کار مجلس قرار خواهد داشت تا دلیل واگذاری زمین‌های کشور به برخی افراد خاص مورد بررسی دقیق و جدی قرار گیرد، چراکه در اختیار قرار دادن زمین‌های کشور آن هم با قیمت‌های کارشناسی و از طریق افراد دولتی، خیانت به نظام اسلامی و بیت‌المال است.

رضایی کوچی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر مواردی همچون بحث زمین خواری و واگذاری مشکوک زمین‌های کشور به افراد خاص بوده، اما قوه قضاییه نیز در این خصوص مسئولیت‌هایی دارد که البته تا به امروز به خوبی به وظایف خود عمل کرده، اما متولی اصلی مبارزه با زمین خواری سازمان حفاظت محیط زیست بوده که وظیفه خود را به درستی ایفا نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: در شرایطی که نرخ اجاره بها هر روز و هر ساعت در حال افزایش است، برخی افراد با زد و بندهای سیاسی به راحتی زمین‌های مرغوب کشور را به تاراج می‌برند در حالی که دولت فعلی تنها نظاره‌گر اینگونه اقدامات غیر قانونی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: