آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 خرداد ماه 1392 = 16-06 2013

پارک گزی استانبول با مداخله خشونت آميز پليس تخليه شد

پارک گزی میدان تقسیم استانبول شنبه شب ساعاتی پس از آنکه نخست وزیر اسلامگرای ترکیه در تجمع هوادارانش در آنکارا خواستار خروج معترضان از این پارک شد با مداخله خشونت آمیز نیروهای پلیس تخلیه شد.

به گزارش روزنامه زمان چاپ ترکیه، تجمع معترضان در پارک گزی میدان تقسیم با یورش نیروهای پلیس به این پارک و استفاده آنان از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور پایان یافت.

نیروهای پلیس موانع و چادرهایی را که در این پارک بر پا شده بود ، برچیدند. شماری از معترضان به زد و خورد با نیروهای پلیس پرداختند. در درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان 44 تن مجروح شدند.

یورش نیروهای پلیس به پارک گزی در نوزدهمین روز اعتراضاتی که به بهانه قطع درختان این پارک آغاز شده بود ، ‌صورت گرفت.

عبدالله گل رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در روزهای اخیر از معترضان خواسته بودند که به اعتراضات پایان دهند و به زندگی عادی خود بازگردند.

نخست وزیر ترکیه با اعلام اینکه پیام معترضان را دریافت کرده است ، تاکید کرده بود ، برای هرگونه فعالیت عمرانی در پارک گزی منتظر تصمیم گیری دادگاه استانبول خواهد بود.

نمایندگان معترضان میدان تقسیم بامداد دیروز در آنکارا با نخست وزیر ترکیه دیدار و گفتگو کردند. به رغم آن ائتلاف همبستگی تقسیم اعلام کرد به اعتراضات ادامه خواهد داد.

اردوغان دیروز در تجمع هواداران خود در منطقه سینجان در آنکارا به معترضان هشدار داد ، میدان تقسیم را تخلیه کنند.

وی تاکید کرد ، اگر معترضان از قبول این درخواست خودداری کنند ،‌ نیروهای پلیس معترضان را وادار به تخلیه این میدان خواهند کرد.

معترضان ديشب نيز در آنکارا تظاهرات کردند

شبکه خبری سی ان ان ترک در خبری اعلام کرد ، معترضان دیشب نیز در آنکارا در اعتراض به وقایع پارک گزی میدان تقسیم استانبول تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان ان ترک ، تظاهرکنندگان با تجمع در خیابان تونالی حلمی آنکارا شعارهایی در حمایت از معترضان میدان تقسیم استانبول سر دادند.

امینه اولکر نایب رئیس فراکسیون حزب جمهوریت خلق در مجلس ترکیه و شماری از نمایندگان مجلس ترکیه نیز به منظور حمایت از تظاهرکنندگان در کنار آنان حضور یافتند.

این تظاهرات پس از گفتگوی نمایندگان مجلس ترکیه با مقامات پلیس و پس از توافق پلیس و نمایندگان تظاهرکنندگان پایان یافت .

نیروهای پلیس استانبول دیشب با یورش به پارک گزی میدان تقسیم معترضان را وادار به خروج از این پارک کردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: