آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 خرداد ماه 1392 = 10-06 2013

پليس ترکيه به سرکوبگری ادامه می دهد

ده روز پس از آغاز اعتراضات در ترکیه، پلیس این کشور همچنان با خشونت به مقابله با مخالفان نخست وزیر می پردازد.

شبکه تلویزیونی فرانس24 گزارش داد، شب گذشته پلیس ترکیه در آنکارا برای متفرق کردن تظاهرکنندگان وارد عمل شد و مثل همیشه با بکارگیری گاز اشک آور و خودروهای آبپاش به برخورد خشونت بار علیه تظاهرکنندگان مبادرت کرد. عده ای در این درگیری ها زخمی شدند.

گزارشگر شبکه گفت، معترضان قصد حرکت به سوی پارلمان را داشتند، اما پلیس آن ها را هدف حملات خود قرار داد. خودروهای پلیس به سوی تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند و خودروهای آبپاش وارد عمل شدند. تظاهرکنندگان به یک کامیون پلیس حمله کردند. این رویارویی ساعت ها طول کشید و کارنامه این درگیری ها شمار زیادی مجروح بود.

یکی از تظاهرکنندگان گفت، ما فقط می خواهیم آزاد زندگی کنیم و برای دفاع از حقوق مان به این جا آمده ایم.

گزارشگر افزود، منطقه سلطان قاضی در استانبول مهد اعتراضات نیز برای اولین بار شاهد درگیری هایی بود. صدها تن از تظاهرکنندگان در این منطقه به سوی نیروهای پلیس کوکتل مولوتوف و موشک های آتش بازی پرتاب کردند. این تظاهرات که ده روز پیش به صورت اعتراضی ساده به یک طرح عمرانی آغاز شد، اکنون به زورآزمایی مخالفان با دولت مبدل شده است.

یک معترض ترک گفت، ما امروز در مخالفت با سرکوبگریها و سیاستهای فاشیستی اردوغان به اینجا آمده ایم. ما به مقاومت ادامه خواهیم داد و تا زمان استعفای وی به راه خود ادامه می دهیم.

گزارشگر افزود، تظاهرکنندگان در میدان تقسیم در مرکز شهر از حمایت طرفداران تیم های فوتبال نیز برخوردار شدند. سه تیم فوتبال بزرگ استانبول در جنبش ضد دولتی در کنار معترضان قرار گرفتند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: