آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 خرداد ماه 1392 = 10-06 2013

پايان حمله به فرودگاه کابل با مرگ هفت فرد مهاجم

پلیس افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد حمله به فرودگاه کابل بامداد امروز با کشته شدن هفت فرد مهاجم پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، رئیس پلیس کابل به خبرنگاران گفت: هفت مهاجم از جمله دو عامل انتحاری در حمله به فرودگاه دست داشتند که عاملان انتحاری با منفجر کردن بمب های همراه خود و پنج فرد دیگر در درگیری با نیروهای پلیس کشته شدند.

وی تاکید کرد هیچ یک از ماموران امنیتی کشته نشده اند و تاکنون خبری درباره کشته شدن غیر نظامیان در این درگیری ها مخابره نشده است.

گروهی مهاجم مسلح به نارنجک و سلاح های خودکار دو ساختمان را در این منطقه شمال شرقی کابل که در کل منطقه ای با ضریب امنیتی بسیار بالاست تصرف کرده بودند.

نیروهای طالبان که از نزدیک به ده سال پیش دولت کابل و متحدان ناتو را هدف حمله های مکرر خود قرار می دهند ، مسئولیت حمله امروز را بر عهده گرفتند.

فردوگاه کابل که شماری فرد مسلح حفاظت از آن را بر عهده دارند برای پرواز و فرود هواپیماهای غیر نظامی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی از آن به ائتلاف نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو اختصاص داده شده است اما امروز دوشنبه کلیه پروازها از این فرودگاه لغو شد.

سخنگوی ائتلاف اعلام کرد نظامیان نیروی بین المللی ناتو، ایساف در کنار نیروهای افغان که عملیات امروز را اجرایی کردند حضور داشتند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: