آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 خرداد ماه 1392 = 09-06 2013

هواداران فوتبال در ترکيه به تظاهرکنندگان پيوستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول، هوادارن تیم های مختلف فوتبال در ترکیه می گویند در اعتراض به سرکوب اعتراضات ضد دولتی با تظاهرکنندگان اعلام همبستگی می کنند.

در بحبوحه اعتراضات، هواداران تیم فوتبال بشیکتاش چهارم ژوئن تظاهرات کردند. هواداران تیم فوتبال گالاتاسرای نیز در همبستگی با آنها به خیابان ها ریختند. روز شنبه نیز هواداران تیم فنرباغچه به خیابان ها آمدند.

بازیکنان مشهور از جمله بوراک ییلماز گلزن برتر تیم گالاتاسرای و دیدیه دروگبا و وسلی اسنایدر دیگر ستارگان گالاتاسرای در حمایت از معترضان پیام هایی در صفحه توئیتر خود قرار دادند.

آردا یکی از هواداران جوان فوتبال می گوید همه ترک ها باید با یکدیگر متحد شوند. ده سال است که اردوغان به ما می گوید چه کاری انجام دهیم، به چه چیزی فکر کنیم و چه بگوییم. دیگر بس است.

محمد یکی دیگر از هواداران بشیکتاش می گوید چهار شب است که به خانه نمی رود. او گفت اعضای خانواده من از طرفداران اردوغان هستند. من به خانواده ام گفتم که می خواهم به کنسرت بروم اما آنها نمی دانند که من در اعتراضات شرکت می کنم.


دولت اردوغان با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نکرد

در حالی که اعتراضات در شهرهای بزرگ ترکیه در نهمین روز متوالی ادامه دارد، حزب حاکم این کشور اعلام کرد با برگزاری انتخابات زودتر از موعد موافقت نمی کند.

حزب حاکم ترکیه در پی نشستی که درباره اعتراضات ضد دولتی اخیر برگزار شد، درخواست ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد.

معترضان شنبه شب با پلیس استانبول درگیر شدند. این نهمین روز از اعتراضاتی است که در شهرهای بزرگ ترکیه جریان دارد.

هزاران نفر نیز درآنکارا پایتخت این کشور تظاهرات کردند. معترضان در مقابل سفارت آمریکا در این شهر لاستیک آتش زدند و پلیس ضد شورش با توسل به گاز اشک آور و ماشین های آبپاش برای متفرق کردن آنها تلاش کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: