آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 17 خرداد ماه 1392 = 07-06 2013

پیشنهاد پوتين: استقرار صلحبانان روس در جولان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز پیشنهاد داد صلحبانان روسی جایگزین نظامیان اتریشی شوند که در طول خط آتش بس در مرز سوریه و اسرائیل در جولان مستقر هستند و قرار است به زودی منطقه را ترک کنند.

خبرگزاری های روسی به نقل از پوتین گزارش دادند‌ با توجه به اوضاع دشوار کنونی در بلندی های جولان، نیروهای ما می توانند جایگزین نیروهای نظامی اتریش در این منطقه شوند که نیروهای اسرائیلی و ارتش سوریه را از هم جدا می کند.

پوتین گفت این امر در حد یک پیشنهاد است و سازمان ملل متحد باید در این زمینه درخواستی رسمی مطرح کند و توافقی با دمشق و تل آویو در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس جمهور روسیه افزود‌ البته این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که دبیرکل سازمان ملل درخواستی را از ما مطرح کند و قدرت های منطقه ای علاقه مندی خود را به این موضوع نشان دهند.

پوتین افزود وی در دیدار اخیر با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، درخواستی را مبنی بر مشارکت بیشتر روسیه در ماموریت های صلحبانی سازمان ملل دریافت کرده است.

اتریش که بخش اعظم نیروهای صلحبان سازمان ملل را در بلندی های جولان تشکیل می دهد روز گذشته اعلام کرد به سبب درگیری های اخیر و افزایش خطرات احتمالی برای نیروهای صلحبان این کشور، نیروهای خود را از این منطقه خارج خواهد کرد.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: