آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 خرداد ماه 1392 = 05-06 2013

برگزاری مراسم سالگرد هدی صابر در زندان گوهردشت

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مراسم سالگرد درگذشت هدی صابر زندانی سیاسی و فعال ملی مذهبی و همچنین هاله سحابی فرزند زنده یاد عزت الله سحابی در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) برگزار شد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، ساعت 21:45 دقیقه روز دوشنبه سیزدهم خردادماه، جمعی از زندانیان سیاسی سالن 12 بند چهار زندان رجایی شهر کرج، با برگزاری مراسمی یاد و خاطره زندانی سیاسی هدی صابر و همچنین هاله سحابی فرزند مهندس عزت الله سحابی را گرامی داشتند.

هدی صابر زندانی سیاسی بند 350 زندان اوین بود که در بیست و دوم خردادماه سال 1390 در اثر ضرب و شتم توسط ماموران زندان اوین و همچنین عوارض ناشی از اعتصاب غذا، و در پی عدم رسیدگی پزشکی و بی توجهی مسئولان این زندان جان خود را از دست داد.

هاله سحابی نیز یازدهم خردادماه سال 90 و در جریان مراسم تدفین مهندس عزت الله سحابی درگذشت. به گفته تعدادی از حاضران در مراسم مهندس سحابی، ماموران امنیتی و انتظامی حاضر در این مراسم خانم سحابی را پیش از مرگ مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

هدی صابر تنها یکی از بیشمار کسانی است که در زندان های جمهوری اسلامی به علت عدم رسیدگی پزشکی و ضرب و شتم جان خود را از دست داد است. تنها طی دو سال اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی از جمله محمد مهدی زالیه، منصور رادپور، حسن ناهید، محسن دگمه چی و علیرضا کرمی خیرآبادی با دلایل مشابهی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گفته زندانیان محبوس در زندان های ایران، ضرب و شتم و عدم رسیدگی پزشکی منجر به فوت زندانیان جرایم غیر سیاسی که کمتر مورد توجه رسانه های خبری و افکار عمومی قرار می گیرند بسیار بیشتر و شایع تر بوده و ده ها برابر موارد واقع شده در میان زندانیان سیاسی می باشد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: