آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 خرداد ماه 1392 = 04-06 2013

سوریه؛ استقرار جنگنده های آمریکايی در اردن

آمريکا قصد دارد براي اجراي يک رزمايش نظامي، موشک‌هاي پاتريوت و جنگنده‌هاي اف ۱۶ به اردن اعزام کند و اين سامانه‌هاي موشکي و جت‌ها را پس از رزمايش در اين کشور مستقر کند.

به گزارش ایسنا، مقام‌هاي پنتاگون روز دوشنبه (۱۳ خرداد) اعلام کردند چاک هيگل، وزير دفاع امريکا با درخواست اردن براي ابقاي اين سامانه‌هاي موشکي و جت‌ها در اين کشور پس از پايان رزمايش مشترک موسوم به «ايگر لاين» موافقت کرده است.

استقرار سامانه‌هاي موشکي پاتريوت در همسايه جنوبي سوريه چند ماه پس از آن روي مي‌دهد که ناتو ۶ سامانه موشکي پاتريوت در ترکيه، همسايه شمالي سوريه مستقر کرد.

سناتور جان مک کين که هفته گذشته از طريق ترکيه به سوريه سفر و با فرماندهان شورشيان ديدار کرده بود در سفر اخير خود به اردن به « جردن تايمز» گفت استقرار اين موشک‌ها «مرحله اول» ايجاد يک منطقه بافر براي شورشياني است که بر ضد دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه مي‌جنگند.

با اين وجود روسيه گفت اين تصميم را به عنوان تدبيري براي جلوگيري از هر گونه مداخله غرب در سوريه اتخاذ کرده است.

به نظر مي‌رسد استقرار سامانه‌هاي موشکي آمريکا در اردن پاسخي به تصميم روسيه مبنی بر تحویل موشکهای پیشرفته به سوریه است. آن هم در زماني که تلاش‌هاي اين ۲ قدرت بزرگ در زمينه دستيابي به يک نقشه راه سياسي براي کمک به حل و فصل بحران سوريه ناکام مانده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: