آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 خرداد ماه 1392 = 03-06 2013

ترکیه؛ اتحاديه کارگران و کارمندان خواستار اعتصاب

کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه در واکنش به ناآرامی های اخیر، کارگران این کشور را به اعتصاب فراخواند.

به گزارش رویترز، کنفدراسیون اتحادیه های کارگری ترکیه از کارگران بخش دولتی خواست در اعتراض به سرکوب های شدید اخیر معترضان در ترکیه در چند روز گذشته دست به اعتصاب بزنند.

این اعتصاب از فردا آغاز خواهد شد و برای مدتی نامعلوم ادامه خواهد داشت.

همزمان کنفدراسیون اتحادیه های صنفی کارمندان بخش دولتی ترکیه نیز خواستار اعتصابی 24 ساعته در اعتراض به سرکوب تظاهرکنندگان مخالف دولت در روزهای اخیر شد.

کنفدراسیون اتحادیه های صنفی کارمندان بخش دولتی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد خشونتی که دولت برخاسته از حزب عدالت و توسعه در قبال تظاهر کنندگانی روا داشت به خوبی نشان داد که این دولت تا چه اندازه با دموکراسی دشمنی دارد.

کنفدراسیون اتحادیه های صنفی کارمندان بخش دولتی ترکیه از 11 اتحادیه صنفی و 240 هزار عضو تشکیل شده است.

همچنین امروز نيروهای پليس با دانشجويان معترض در آنکارا زد و خورد کردند و شماری از تظاهرکنندگان مخالف دفتر حزب حاکم عدالت و توسعه را به آتش کشیدند.

ترکیه در چند روز اخیر صحنه درگیری های شدید بین معترضان و پلیس بوده است. این اعتراضات بعد از آن آغاز شد که پلیس گروهی از معترضان زیست محیطی را بشدت سرکوب کرد.

دامنه خشونت پلیس تا جایی بود که بسیاری از مردم ترکیه با معترضان همراه شدند و یک اعتراض زیست محیطی ساده در نهایت به اعتراض علیه دولت و درخواست برای برکناری آن تبدیل شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: