آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 خرداد ماه 1392 = 01-06 2013

چه می‌کنه اين صداو‌سيما!

روزنامه مردمسالاری: حاصل مدت‌ها کار فکري‌، برنامه‌ريزي‌، سوزاندن فسفر‌، فشار آوردن به سلول‌هاي خاکستري مخ و مخچه مديران صداو‌سيما روز گذشته رونمايي شد و چيزي به نام «مناظره انتخاباتي » چندين ساعت آنتن تلويزيون را پر کرد؛ واقعا تهيه‌کنندگاني که استاد آب‌بستن روي آنتن هستند هم فکر نمي‌کردند که بتوان با تعدادي سوال‌هاي بي‌رمق، يک کرنومتر خراب‌، يک گلدان براي قرعه‌کشي و يک مجري که از نشستن جلوي احمدي‌نژاد و لبخند‌زدن ‌معاف شده‌، بتوان اين همه ساعت آنتن را پر کرد!

البته اين برنامه خواص ديگري هم جز آنتن پر کردن داشت که بخشي از آن را براي قدرداني از زحمات مديران پرتوان صداو‌سيما يادآوري مي‌کنيم:

1- دکور مناظره‌، بعد از سال‌ها دوباره ياد و خاطره مسابقه «نام‌ها و نشانه‌ها» در دهه 60 را براي همه زنده کرد . واقعا آفرين به اين همه همت و تلاش و خلاقيت در بازآفريني دکورهاي نوستالژيک!

2- در کنار مجري اين برنامه‌، يک نفر نشسته بود که نماينده سازمان صدا‌و‌سيما بود اما کلا کاري نداشت و فقط حضورش لازم بود . اضافه شدن يک چنين فردي به دکور‌، نشان داد که مي‌توان از انسان‌ها هم به عنوان جزيي از دکور برنامه استفاده کرد که تا به حال در هيچکدام از رسانه‌هاي دنيا به اين نکته بزرگ توجه نشده بود!

3- خرابي کرنومتري که در جلوي تريبون اصلي مناظره قرار داشت بار ديگر نشان داد که محصولات غربي هيچ ارزشي ندارد و صداو‌سيما بايد از ساعت شني براي اين‌گونه برنامه‌هاي مهم استفاده کند که دقت زيادي دارد .به اين ترتيب صداو‌سيما با قرار دادن يک کرنومتر خراب در اين مناظره بار ديگر آبروي غربي‌هاي مدعي تکنولوژي را برد و نشان داد که تا چه حد توانايي دارد!

4- ابتکار صداو‌سيما در نحوه مناظره هشت کانديدا بار ديگر نشان داد که چرا بايد صدا‌و‌‌سيماي ما انحصاري باشد! واقعا اگر ما شبکه‌هاي تلويزيوني خصوصي داشتيم ممکن بود خداي ناکرده‌، زبانم لال‌، با امکاناتي به مراتب کمتر از صدا‌و‌سيما برنامه‌هايي موثرتر‌، جذابتر و مفيدتر ساخته شود... و خدا را شکر که چنين نمي‌شود!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: