آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 خرداد ماه 1392 = 29-05 2013

سوریه؛ حلقه محاصره حزب الله لبنان تنگ ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز با صدور قطعنامه ای، حضور جنگجویان خارجی در کنار نیروهای رژیم اسد در شهر القصیر را محکوم کرد و از سازمان ملل خواست در مورد خشونت های اعمال شده در این منطقه تحقیق کند.

این قطعنامه که از سوی سه کشور آمریکا، قطر و ترکیه ارائه شده بود، با 36 رای موافق، 8 رای ممتنع و یک رای مخالف به تصویب رسید. تنها کشوری که به این قطعنامه رای مخالف داد، ونزوئلا است.

متحدان اصلی رژیم بشار اسد یعنی روسیه و چین در حال حاضر عضو این شورا نیستند و به همین دلیل نتوانستند در رای گیری شرکت کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، قطعنامه ای که امروز در یکی از ارگان های سازمان ملل متحد تصویب شد، گروه شیعه حزب الله لبنان را هدف گرفته است.

حسن نصرالله، سرکرده حزب الله لبنان روز یکشنبه برای نخستین بار اعتراف کرد که نیروهای این گروه در کنار نیروهای رژیم اسد در منطقه القصیر می‌ جنگند.

از سوی دیگر وزیر خارجه فرانسه امروز در برابر کمیسیون امور خارجه پارلمان این کشور گفت، در حال حاضر بین 3 تا 4 هزار تن از اعضای شاخه نظامی حزب الله در سوریه حضور دارند.

این در حالیست که کشورهای اروپايی درصدد گنجاندن شاخه نظامی حزب الله در لیست تروریستی اتحادیه اروپا هستند.

حزب الله لبنان ساخته و پرداخته سپاه پاسداران است و شاخه نظامی این گروه در واقع شاخه ای از سپاه پاسداران بشمار می رود.


عبدالحلیم خدام: حزب الله را ریشه کن خواهیم کرد

صدا و سیمای رژیم: نائب رئیس سابق مجلس لبنان درباره خطرناک بودن تهدیدات معاون سابق فراری رئیس جمهور سوریه علیه حزب الله لبنان هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عبد الحلیم خدام معاون سابق بشار اسد گفت اگر نظام سوریه سقوط کند و نظام جدیدی در دمشق روی کار آید حزب الله لبنان را ریشه کن خواهد کرد .

ایلی فرزلی تأکید کرد مقاصد پنهانی برای ضربه زدن به استقلال لبنان در صورت سقوط نظام سوریه وجود دارد .

فرزلی گفت :« من فکر می کنم او (خدام) حقیقت را می گوید زیرا منطق و روند منازعه در منطقه که رویکرد آمریکایی دارد ثابت می کند سقوط نظام سوریه به اقدامی شبیه به آنچه که عبد الحلیم خدام از آن سخن می گوید منجر خواهد شد.

وی افزود: این اظهارات خدام مهر تأییدی بر درستی نظریه سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان است که گفت من منتظر نمی مانم تا در صورت سقوط این نظام و پیروزی نظام دیگر، این یا آن بیایند و مقاومت را در تنگنا قرار دهند.


اخبار مرتبط:
  • مخالفت آمریکا با حضور رژیم تهران در کنفرانس سوریه
  • آمریکا: نیروهای حزب الله باید فورا سوریه را ترک کنند
  • حزب الله: حمله موشکی به بیروت حمله به کل لبنان است


  • TaHLiL May 30, 2013 06:46 PM

    میگویند چه باید کرد؟
    اینها کار هاییست که دیگر نباید کرد:
    ۱) نباید بیش از این در نقاب دین مردم را فریفت و سر کیسه کرد! این به ضرر همه است حتی مافیای هاشمی! پس قدری بهاری شوید. ۲) نباید از حقوق سیاسی ایران و ملت به راحتی کوتاه آمد، ولی راهش وحشیگری و فحش و شعار و تهدید این و آن کشور نیست! پس گل بگیرید درب این هوچیگریهای صد من یک غاز را و جان بکنید قدری بهاری شوید ارواح جدتان! ۳) ادامه این حکومت مافیاهای فاسد یا افراطی در هر حال جاسوس و ضد ایرانی برای بقای کشور و فرهنگ ما خطرناک شده، و هر که ایران را دوست دارد باید هم اینک از همکاری با اینها کنار بکشد، خودشان ور میپرند به لطف خدا. ۴) پرسش خودیها این نیست که ور بپریم یا ور نپریم، پرسش اینست که آیا هنوز حق انتخاب داریم چه جوری ور بپریم؟ ۵) پیشنهاد میکنم پیش از ور پریدن قدری بهاری شوید .)

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: