آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 خرداد ماه 1392 = 22-05 2013

اگر امام هم کاندیدا بود امروز رد صلاحیت میشد

سایت "ندای سبز آزادی": علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان را مورد اعتراض قرار داد.

این نامه ابتدا توسط سایت خبرآنلاین منتشر شد اما این سایت دقایقی بعد خبر را از خروجی خود حذف کرد. با این حال متن نامه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

آقای مطهری در این نامه با اعتراض به رد صلاحیت هاشمی نوشته است: حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات ، با نام مستعار در انتخابات شرکت می کردند صلاحیت شان رد می شد چون ایشان هم گاهی انتقاداتی داشتند.

او همچنین خواستار دخالت رهبر جمهوری اسلامی و حکم او برای بازگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به انتخابات شده است.

مطهری در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر نیز به مقایسه سوابق سعید جلیلی و کاندیداهای رد صلاحیت شده پرداخته و گفته است: آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد؟ آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون کسی می تواند رئیس جمهور شود؟

متن نامه مطهری به آیت الله خامنه ای به شرح ذیل است:

رهبر گرامی، آیت الله خامنه ای دامت بر کاته

با اهداء سلام،

در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ، به عرض می رساند این رد صلاحیت که با دو دلیل ناموجه ناتوانی جسمی و نقش داشتن در فتنه سال 88 انجام شده است آسیب جدی به انتخابات آینده وارد خواهد کرد و حماسه سیاسی مورد نظر جناب عالی را محقق نخواهد ساخت. حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات ، با نام مستعار در انتخابات شرکت می کردند صلاحیت شان رد می شد چون ایشان هم گاهی انتقاداتی داشتند.

مستحضر هستید که با ورود جناب آقای هاشمی به صحنه انتخابات چه شور و شوقی در میان مردم و چه امیدی در دل آنان به اصلاح امور و پیشرفت سریعتر کشور پیدا شد و با رد صلاحیت ایشان طبعا آن شور وشوق وآن امید از بین رفت.

پیشنهاد می کنم با حکم حکومتی در تایید صلاحیت ایشان زمینه تحقق حماسه سیاسی مورد نظرآن رهبر عزیز را فراهم آورید و محذور احتمالی لزوم اقدام مشابه در باره آقای مشایی موجه به نظر نمی رسد زیرا قیاس این دو با هم قیاس مع الفارق است و رد صلاحیت به دلیل داشتن گرایش های فکری غیر اسلامی کار درستی است اما رد صلاحیت به دلیل منتقد بودن کار نادرستی است. اولی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود. برای جنابعالی آرزوی سلامت و توفیق بیشتر دارم.

رد صلاحیت سیاسی

مطهری به عنوان رییس ستاد اصولگرایان حامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گویی با خبرگزاری مهر نیز رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها را مورد اعتراض قرار داد و سیاسی خواند.

علی مطهری با بیان اینکه به نظر من رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی و افرادی مانند آقای پزشکیان درست نبود، همان طور که تأیید صلاحیت آقای جلیلی درست نبود، ادامه داد: این امر نشان می دهد که رویکرد شورای نگهبان بیشتر سیاسی بوده تا اعتقادی و قانونی.

رییس ستاد اصولگرایان حامی هاشمی افزود: درباره رد صلاحیت آقای هاشمی دو دلیل آورده اند که هر دو باطل است. یکی ناتوانی جسمی و دوم نقش داشتن در فتنه.

مطهری ادامه داد: بنده پیشنهاد می کنم برای ارزیابی توان جسمی آقای هاشمی، یک مسابقه دو صدمتر بین ایشان و آقای جلیلی و یک مسابقه کشتی بین آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.

وی همچنین با اشاره به عملکرد هاشمی در آنچه که محافظه کاران "فتنه" می خوانند گفت: در مورد وقایع سال هشتاد و هشت هم در آن مناظره کذایی به آقای هاشمی و خانواده اش تهمت هایی زدند و وقتی ایشان درخواست وقت از صدا و سیما برای دفاع کرد به او وقت ندادند و طبعاً ایشان اعتراض داشت. آیا این می تواند مجوز رد صلاحیت باشد با وجود آن همه سابقه و تجربه؟

نماینده مجلس شورای اسلامی، با طرح این سوال که پزشکیان با دو دوره نمایندگی مجلس و یک دوره وزارت چرا رد صلاحیت شد؟ گفت: از آن طرف آقای جلیلی با کمترین تجربه چرا تأیید صلاحیت شد؟ آیا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون کسی می تواند رئیس جمهور شود؟

وی در پاسخ به این سوال که انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: با این وضعیت فکر نمی کنم آن حماسه سیاسی مورد نظر رهبر اتفاق بیفتد، چون حماسه و مشارکت بالا و شور و هیجان زمانی رخ می دهد که کاندیداهای حداکثری از طرف های حاضر در انتخابات حضور داشته باشند ولی وقتی کاندیدای حداکثری یک طرف یا دو طرف حضور نداشته باشند چنین اتفاقی نمی افتد.

وی در جواب این سوال که به نظر شما راه حل چیست؟ خاطرنشان کرد: به نظر من تنها راه حل این است که رهبر انقلاب با حکم حکومتی آقای هاشمی را تایید صلاحیت کنند و این دور از ذهن نیست چون آقای هاشمی پس از ثبت نام به ایشان گفته بودند اگر شما مخالف هستید من انصراف می دهم و ایشان گفته بودند من مخالف نیستم.



tanki 1 May 22, 2013 05:33 PM

مطهری ۱... این آمار را از کجای ایران جمع آوری کردیکه مردم با شور و شوق به آلی جناب سرخ پوش به میدان آمدن ۲ ممکنه سابقه سیاسی خودت را بگی ...تو به خاطر بابایی غیره ایرانت نماینده شدی امام که هیچ بابات هم اگر بود رد میشد چقدر.... مالی رهبرتان دیگه بسه ((یه کمی هم شرم هم لازمه ))

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: