آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 اردیبهشت ماه 1392 = 16-05 2013

رفسنجانی مانعی در راه توافق احتمالی خامنه ای با آمریکا

سیرنیوز: یک اندیشکده غربی می گوید: ممکن است با انتخاب مجدد رفسنجانی در انتخابات ماه آینده، شانس توافق آمریکا با جمهوری اسلامی ایران کاهش یابد.

مجله «دیپلمات» نوشت: «اکبر هاشمی رفسنجانی» ، رئیس جمهور سابق ایران برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که در 14 ژوئن برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده است.

به نظر می‌رسد که رفسنجانی در مورد مذاکره با آمریکا همان دیدگاه‌های قبلی خود را داشته و ماه قبل در وب‌سایت خود نوشت، که فقط «دلسوزی داخلی و همکاری جهانی» می‌تواند مشکلات ایران را حل کند و گفت که «اگر بتوانیم به این دو نکته واقعیت ببخشیم، مشکلاتمان به تدریج حل می‌شوند» .

اگرچه به احتمال قریب به یقین «رفسنجانی» طرفدار مذاکره با آمریکا است، اما ممکن است با انتخاب مجدد وی در انتخابات ماه آینده، شانس توافق آمریکا با ایران کاهش یابد. چراکه هرگونه توافقی با آمریکا نیازمند تایید آیت‌الله «خامنه‌ای» است که خصوصاً با سخنان «رفسنجانی» در مورد تضعیف جایگاه رهبری، او را همچون کودتایی دیپلماتیک می‌داند.



irani May 16, 2013 12:32 PM

«رفسنجانی» در وب‌سایت خود نوشت، که فقط «دلسوزی داخلی و همکاری جهانی» می‌تواند مشکلات ایران را حل کند و گفت که «اگر بتوانیم به این دو نکته واقعیت ببخشیم، مشکلاتمان به تدریج حل می‌شوند» . حال ببینیم این مشکلات چگونه برداشته میشود . ( مشکلات به تدریج حل میشود ،) یعنی‌ اینکه ، ۱ - قرار نیست که با انتخابات ایشان ، گشت سرکوب مردم و ازدیخواهان ،- بسیج و لباس شخصی‌‌ها از بین برود ، ۲ - قرار نیست ، بیکاری و فقر و دخالت در زندگی‌ خصوصی مردم رای دهنده از بین برود ، ۳ - قرار نیست ، رابطهٔ با کره شمالی‌ ، سوریه و حزب اله ، سودان ، ونزوئلا ، روسیه و چین کمونیست ، و دیگر حکومت‌های دیکتاتوری قطع بشود . ۴ - قرار نیست که نان و آب و برق و بنزین و دیگر ماهیتاج زندگی‌ کمی‌ ارزان بشود ، ۵ - قرار نیست که مطبوعات و احزاب برای آبادی مملکت آزاد بشوند . چرا که اجرای این خواستهای مردم مساوی با ازهم پاشیدن این سیستم می‌باشد ،که زیر بنای آن با سرکوب همین خواستهای مردم استوار است .

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 16, 2013 12:36 PM

حیله و نیرنگ اخه تا چه حد . اخه واقعا اینها مردم را خر گیر اورده اند .. هاشمی رفسنجانی خودش امریکائی است و تمام پولش در امریکاست . اقای حسین علی اوباما دارد کومک میکند رفسنجانی روی کار بیاید . که با امریکا در مورد اتم بتوافق برسند . همین دیروز در بروکسل نتیجه مساله اتم باز به بن بست رسید ... تا حسین علی اوباما هست .سید علی هم هست . ننگ بر حسین علی اوباما

گزارش یا اعتراض به این نظر


قمپزسیون May 16, 2013 08:45 PM

خانم هما شما باید از طرفداران هاشمی باشی که وی را آمریکایی معرفی میکنی، اینطور نیست. این حکومت با همکاری مافیاهای جهانی روی کار آمده و ساپورت میشود که میل بودند دست امریکا از ایران کوتاه بماند. هیچ ستون استوانه ای در این نظام طرفدار برقراری رابطه ایران و امریکا نیست، پول اینها هم در امریکا نیست، بلکه فقط بخش کوچکی را برای خریدن قمپزسیون هزینه میکنند، بیشترش در دوبی پولشویی میشود که آنهم همه میدانیم سیستمش را کدام قدرت ما فوق امریکا نوشته و راه انداخته. ایران افتاده دست همه مافیاها و کارتلهای ارتجاعی و به هیچ نیروی پیشرو در دنیا باج نمیدهد! این افتخار چپول های چپاولگر پنهان زیر عبای قدسی استعمار فخیمه است، که هنوز قدرتمند ترین نیروی پس پرده سیاست جهانیست. امریکا را خیلی راحت سر کار میگذارند تا برود برایشان بجنگد و خوش رقصی کند و همین.

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 16, 2013 11:55 PM

فمیرسون . دوست عزیز . من نه رفسنجانی را قبول دارم و نه کلیت نظام را . بله درست نوشتم . هاشمی رفسنجانی کلی شرکت های بزرگ در امریکا دارد . حتی در تورنتوی کانادا تونلی بنام رفسنجانی نام گذاری شده و دختر رفسنجانی در تورنتوی کاناداست . خود رفسنجانی چندین پاسپورت خارجی اش را روی میز انداخت و گفت . هی میگن امروز میرن و فرداغ میرن . مگر ما مهمانی امده ائیم . پاسپورتها را انداخت روی میزش ....

گزارش یا اعتراض به این نظر


homa May 17, 2013 09:41 AM

فمیرسیون . دوست عزیز . فائزه دخترر رفسنجانی دوهمان تورنتوی کانادا اسمانخراشهائی دارد . ببخشید در کامنت بالا . این خط افتاده بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: