آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 23 اردیبهشت ماه 1392 = 13-05 2013

نگرانی حکومتی ها بابت تکرار "فتنه ۸۸"

روزآنلاین: حضور نزدیک به ۵ هزار تن از شهروندان در مقابل وزارت کشور در حمایت از کاندیداتوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی و نیز اعلام خبر برگزاری دومین میتینگ انتخاباتی کاندیدای دولت در ورزشگاه آزادی، سایت های وابسته به نهاد های امنیتی و چهره های نزدیک به آنها را به واکنش واداشته تا جایی که برخی از این سایت ها و چهره ها خواستار آغاز عملیات سرکوب شده اند تا مبادا آنچه که "فتنه ۸۸" می نامند، تکرار شود.

این واکنش ها پس از آن بیشتر شده که جمعی از شهروندان با وجود مشخص نبودن حضور یا عدم حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات تا ساعت ۵:۳۰ دقیقه عصر، در برابر وزارت کشور در خیابان فاطمی تجمع کردند و شعارهایی در دفاع از وی، خاتمی و زندانیان سیاسی سردادند؛تجمعی که بلافاصله موجب اخلال در شبکه موبایل و قطع سرویس پیامک شد تا مبادا بر تعداد حاضران در خیابان فاطمی افزوده شود.

در همین باره سایت رجانیوز که از سعید جلیلی حمایت می کند، در گزارشی با عنوان "سازماندهی مجدد اراذل اجاره ای در خیابان برای حمایت از هاشمی و توهین به جلیلی" نوشت: "لحظات ورود هاشمی به وزارت کشور بیش از هر چیز یادآور تجمعات خیابانی حامیان موسوی در فتنه ۸۸ بود، احساسی کردن فضا، شعارهای تند و ممانعت از تردد ماشین ها در خیابان؛ یادآور روزهایی بود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی با ادعای دروغ تقلب در انتخابات از هواداران خود خواستند تا به کف خیابان ها بیایند و امروز نیز اگرچه تعداد هواداران هاشمی بسیار کم بود؛ اما نشان داد تاکتیک فتنه گران برای تقابل با نظام تغییری نکرده و همچنان اردوکشی خیابانی؛ اصلی ترین اهرم فشار برای آنها قبل و بعد از انتخابات خواهد بود، موضوعی که به نظر می رسد نقش مستقیمی با آزادی فرزندان هاشمی از زندان دارد؛ آنچنان که در سال ۸۸ نیز حمزه کرمی و مسعود باستانی نیز به نقش مهدی هاشمی در سازماندهی تجمعات و آشوب های خیابانی اعتراف کرده بودند".

این سایت افراطی در گزارش خود افزوده است: "ساعت حدود ۱۶:۳۰ دقیقه بود که دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی با پراید دودی رنگ اش به وزارت کشور آمد؛ در این میان تعدادی از اراذل و اوباش اجاره ای که به تدریج برای استقبال از هاشمی رفسنجانی حول وزارت کشور تجمع کرده بودند، به توهین به جلیلی پرداختند اما وی بدون هیچ عکس العمل خاصی نسبت به آنها در جمع حامیان خود حلقه زد و وارد وزارت کشور شد. جمعیت اطراف وزارت کشور لحظه به لحظه زیاد می شد، در این میان نیروی انتظامی با کنترل جمعیت سعی داشت مانع ترافیک خیابانی شود و رفت و آمد خبرنگاران به داخل وزارت کشور را تسهیل کند؛ ساعت نزدیک ۶ بود که جمعیت اطراف وزارت کشور بیشتر می شد، چهره هایی که بعضا صورت خود را با ماسک و عینک آفتابی پوشانده بودند و منتظر بودند؛ انتظاری که چندان طول نکشید و با آمدن بنزهای دودی رنگ از انتهای خیابان پایان یافت و شعارهای "خاتمی زنده باد، هاشمی پاینده باد"، "صل علی محمد، ناجی ملت آمد"، "درود بر هاشمی" و "هاشمی هاشمی، حمایتت می کنیم" نشان داد همچنان اردوکشی های خیابانی قبل از انتخابات مشابه آنچه در سال ۸۸ رخ داد، اصلی ترین پتانسیل جریان فتنه برای انتخابات پیش روست. در این میان اصرار بر ادامه تجمع توسط حامیان هاشمی و خواندن سرود "یار دبستانی" نشان می داد آمدن هاشمی از همان آغاز توانسته ظرفیت خیابانی و احساسی کردن فضای انتخابات را راه اندازی کند؛ این مساله زمانی بهتر نمایان بود که برخی از فعالان شناخته شده فتنه سال ۸۸ نیز در اطراف وزارت کشور حضور داشتند و در طرف مقابل نیز شعارهای تندی بر علیه هاشمی سر داده می شد".

به روال معمول، خبرگزاری فارس نیز مامور جمع آوری دیدگاه ها برای تشدید فضای امنیتی شده و قبل از همه به سراغ روح الله حسینیان رفته و به نقل از وی نوشته است: "کارناوال‌های تبلیغاتی مقابل وزارت کشور که در حمایت از هاشمی و مشایی شکل گرفته بود کلید فتنه جدید است. باید نسبت به اتفاقات مقابل وزارت کشور حساس بود. نیروهای امنیتی باید تا قبل از اینکه فتنه جدید که کلیدش مقابل وزارت کشور زده شد را جدی بگیرند و با اقدامات لازم فتنه را در نطفه خفه کنند".

حسینیان افزوده است: "نیروهای امنیتی باید فورا موضوع را بررسی و اجازه ندهند که عده‌ای به فکر آشوب در کشور باشند".

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه "مشایی و هاشمی چرا متوسل به راه انداختن کارناوال انتخاباتی مقابل وزارت کشور شده‌اند"، گفته: "اعتقاد دارم دستگاه‌های پشت پرده فراتر و بالاتر از افرادی است که شما اسامی(هاشمی و مشایی) آنها را ذکر کردید چرا که توطئه‌ دشمنان که پشت پرده برنامه‌ریزی می‌کنند این است که کلید فتنه جدیدی را در انتخابات آتی بزنند".

محمد سعیدی کیا هم آنچه را که "کارناوال های خیابانی" نامیده، محکوم کرده وبه فارس گفته است: "انتخاب رنگ تبلیغاتی و برگزاری کارناوال انتخاباتی در گذشته نیز انجام شد و زمینه ساز فتنه ۸۸ شد، حال اگر این مشق تجربه شده را دوباره بنویسیم، زمینه ساز اتفاقات ناگواری خواهیم شد همانند رفتاری که در گذشته زمینه ساز فتنه شد".

مصطفی ملایی؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه هم به فارس گفته است: "بعضی‌ها با ایجاد کارناوال‌های تبلیغاتی می‌خواهند قوه تعقل مردم را بگیرند تا مردم با احساساتشان در انتخابات حضور یابند، البته مردم بصیر ما در برابر این کارناوال‌های تبلیغاتی که بوی انحراف و فتنه می‌دهد، ایستادگی و مقاومت خواهند کرد".

فارس همچنین در یادداشتی با عنوان "تجربه فتنه ۸۸ تکرار نشود" خواستار بازداشت فعالان سیاسی شده و به نیروهای امنیتی توصیه کرده که جلو "فتنه " احتمالی پیش رو را بگیرند.

این خبرگزاری افزوده: " تجربه انتخابات مختلف نشان داده که راه اندازی کارناوال و اردوکشی خیابانی صرفاً از نامزدها و ستادهایی طراحی و اجرا می شود که اتفاقاً فاقد پایگاه و جایگاه مردمی هستند و قصد دارند با اقدامات نمایشی و بزرگنمایی، زمینه را برای بر هم زدن کافه و طرح ادعاهای بی پایه در صورت شکست، آماده سازند".

فارس در ادامه نوشته: "با توجه به تجارب تلخ فتنه ۸۸ به نظر می رسد دستگاه های مسئول کشور از همین ابتدا باید در برابر هر اقدام غیرقانونی و فتنه انگیزی که می تواند چهره حماسه ملی را مخدوش کند و بستر و بهانه به دست دشمنان و بداندیشان این مرزوبوم دهد، قاطعانه بایستند و اجازه ندهند برخی جریان ها با بداخلاقی و حرکت های غیرقانونی، به فضای نشاط آمیز و حماسه آفرین انتخابات خرداد ۹۲ لطمه وارد آورند. البته طبیعی است که دشمن ممکن است با نام و عنوان ستادهای کاندیداها اهداف و اغراض خود را پیش ببرد فلذا نامزدهای محترم انتخابات پیش رو باید بیش از هر کس دیگری نسبت به خدشه دار شدن صحنه انتخابات حساس بوده و از هم اکنون راه را بر سوء استفاده عناصر مغرض و معاند ببندند".

این بار اما نهاد های امنیتی علاوه بر نگرانی از تحرکات خودجوش مردمی، نسبت به رفتار انتخاباتی محمود احمدی نژاد و مشایی نیز بیم دارند. به ویژه آنکه روز گذشته اعلام شد که دومین میتینگ انتخاباتی دولت هم در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. خبری که باعث شد مهدی طائب، فرمانده قرارگاه عمار از "آغاز فتنه مشایی" سخن بگوید.

بنابه گزارش ها، سایت جهان نیوز در گزارشی با عنوان "جشن دوم محفل انحرافی در استادیوم آزادی" درباره میتینگ دولت نوشت: "هر سال در روز ۲۵ اردیبهشت ماه سازمانها و نهادهای مختلفی آیین‌های بزرگداشت فردوسی و شاهنامه را برگزار می‌ کنند در این میان سازمان میراث فرهنگی نیز قصد دارد تا مراسمی با موضوع بزرگداشت روز فردوسی و سالروز ثبت جهانی موسیقی سنتی ایرانی و تجلیل از بزرگان موسیقی را اجرا کند.در دعوت نامه های منتشر شده برای حضور در این مراسم که به امضای معاون میراث فرهنگی رسیده، آمده که این جشن صبح روز ۲۵ اردیبهشت ماه در استادیوم صد هزار نفری برگزار می شود.همچنین تعدادی بلیت ورودی برای مدعوین منتشر شده که دارای سه بخش مجزاست به این معنی که اگر کسی بلیتی را در اختیار دارد نامش ثبت شده و به وی شماره بلیت داده می شود. فرد مدعو باید بخشی از بلیت را به گیت ورودی استادیوم آزادی تحویل دهد تا پس از پایان برنامه طبق شماره بلیت ها مشخص شود کدام یک از مدعوین در مراسم حضور داشته و کدام یک از حضور خودداری کرده اند.هنوز مدیران سازمان میراث فرهنگی درباره برگزاری این برنامه و مدعوین آن اطلاع رسانی نکرده اند شاید دلیل آن برگزاری جشن پرحاشیه تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی باشد که ۲۹ فروردین ماه به رغم مخالفت های بسیار در این استادیوم برگزار شد.بسیاری از مخالفت ها درباره برگزاری این جشن، ریخت و پاش های اضافه سازمان میراث فرهنگی در تقدیر از کسانی بود که وظایف معمولی خود را در ایام نوروز انجام می دادند مانند نیروی انتظامی، پلیس، راهداری، هلال احمر و...".

این خبر همزمان با اظهارات مهدی طائب منتشر شد که به نوشته فارس می گوید: "مشایی‌ می‎خواهد در انتخابات اثرگذاری کند. مشایی ‌آمده یا انتخابات برگزار نشود یا شل برگزار شود و یا اینکه دعوا شود".

گفتنی اینکه اولین گردهمایی انتخاباتی دولت هم در استادیوم آزادی برگزار شد و هزینه گزافی داشت و در نتیحه آن صدماتی به بزرگ ترین استادیوم ورزشی کشور و از جمله چمن زمین فوتبال وارد آمد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: