آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 اردیبهشت ماه 1392 = 06-05 2013

حکومت استالینی پوتين شکارچی مطبوعات آزاد

خبرنگاران بدون مرز رئيس جمهوري روسيه را "شکارچي آزادي مطبوعات" خواند و وي را هم رديف رئيس جمهوري جديد چين و مافياي ايتاليا دانست.

به نوشته روزنامه مسکو تايمز، خبرنگاران بدون مرز مستقر در فرانسه فهرستي به‌روز شده از 39 «شکارچي آزادي اطلاعات» را در روز جهاني آزادي مطبوعات منتشر کرد.

در اين گزارش آمده است: اگر تنها يک واژه نياز باشد که به توصيف ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه بپردازيم، آن واژه «شکارچي آزادي مطبوعات» است. پوتين براي اولين بار در سال 2000 ميلادي به سمت رياست جمهوري منصوب شد و از زماني که در سال 2012 ميلادي بار ديگر به اين رسيد، اظهارات او بيشتر بوي نظامي‌گري و جنگ سرد دارد.

خبرنگاران بدون مرز اعلام کردند که فعاليت خبري مستقل يک شغل خطرناک در روسيه محسوب مي‌شود.

در گزارش اين سازمان آمده است، حداقل 29 خبرنگار از زمان دور اول رياست جمهوري پوتين در سال 2000 ميلادي در ارتباط با شغلشان کشته شدند و عامل اصلي کشته شدن دو تن از خبرنگاران روس همچنان نامشخص باقي مانده است. اين گزارش هم‌چنين افزوده است: از زمان بازگشت پوتين به کاخ کرملين در سال گذشته ميلادي مقام‌هاي روسيه اقدامات سخت‌گيرانه‌تري را عليه مخالفان وي در نظر گرفته‌اند به طوري که مسکو براي عاملان خشونت‌ها عليه خبرنگاران بخشودگي‌هاي غيرقابل قبولي در نظر گرفته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: