آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 اردیبهشت ماه 1392 = 29-04 2013

رحیم مشایی: این مردم هستند که باید قضاوت کنند

ایسنا: مسوولیت‌های گوناگونی در طول سال های پس از انقلاب برعهده داشته است، اما در 8 سال اخیر، حضورش در میدان سیاست و اجرا چشم گیرتر و البته همراه با حاشیه‌های گوناگون بوده است.

رابطه صمیمانه‌ای با رییس دولت دارد و همین رابطه شاید زمینه‌ساز ازدواج دختر و پسر این دو با یکدیگر شد.دوستان دیروز احمدی نژاد در جریان اصولگرا از او بیشترین انتقاد را می‌کنند و به او لقب "لیدر جریان انحرافی" را داده‌اند و تلاش کرده‌اند، بین او و رییس دولت فاصله ایجاد کنند. برای از میدان بدر کردن او شایعه کرده اند با رمال و جن گیر در ارتباط است و احمدی نژاد را با کمک این رمال ها سحر کرده است.

از او به عنوان عامل بسیاری از تصمیمات رییس جمهور و عزل و نصب‌ها در بدنه دولت یاد می‌شود و معتقدند به دنبال زنده کردن فرهنگ ایرانی است و به همین منظور مکتب ایرانی را مطرح کرده است.اگر چه برخی مدافعان او مکتب ایرانی را ترجمه مکتب تشیع با خاستگاه ایرانی دانسته اند. نسبت به دیگر اعضای دولت رابطه بهتری با هنرمندان دارد، و شاید همین موضوع باعث شده منتقدانش از او به عنوان فردی لیبرال بخصوص در عرصه فرهنگ یاد کنند. همین افراد او را به مخالفت با روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه متهم می‌کنند، در برهه‌ای این مسائل به حدی افزایش پیدا کرد که برخی از مداحان با استفاده از تریبون‌های خود بعضا اقدام به فحاشی علیه او کردند که نتیجه کار شکایت از این مداحان و در نهایت صدور آرایی بود که برخی آن را تعجب آمیز خواندند.

از مدت‌ها قبل از او به عنوان کاندیدای احتمالی دولت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یاد می‌شود ، با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات حرف و حدیث‌ها در این زمینه جدی‌تر شده، گرچه دوستان اصولگرای سابق بر رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان تاکید می‌کنند، امری که شاید رییس دولت با اشاره ضمنی ، آن را نسخه پیچی برای شورای نگهبان خواند، اما از طرف دیگر همین منتقدان از او به عنوان یکی از مهمترین رقیبان خود یاد می‌کنند، رقابتی که هنوز وی برای حضور در آن رسما از خود رغبتی نشان نداده است.

سوال: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مشهد مقدس تاکید بر حضور سلایق مختلف در انتخابات کردند و گفتند که باید جریان‌های مختلف سیاسی در انتخابات حضور پیدا کنند، آقای رییس‌جمهور به تازگی چندین بار در سخنان خود بیان کردند که عده‌ای درصدد هستند سخنان مقام معظم رهبری را تحریف کنند، آقای رییس‌جمهور در این زمینه چه موردی را مشاهده کردند که اینگونه سخن می‌گویند؟

جواب رحیم مشايی: آقای احمدی‌نژاد حرف‌های آقا را نه تفسیر و نه تعبیر کردند. ایشان گفتند که آقا فرمودند باید حماسه سیاسی ایجاد شود و یکی از جلوه‌های حماسه، انتخابات است. نمی‌توان گفت که در انتخابات درصد کمی از مردم حضور پیدا کنند و آن وقت در طول سال منتظر حماسه باشیم. کجا امکان دارد این حماسه رخ دهد جز انتخابات. یکی از مسائل اصلی در ارتباط با حماسه سیاسی، انتخابات است و این حماسه با حضور مردم صورت می‌گیرد. وقتی که مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و آرای خود را در صندوق‌ها می‌ریزند، این نشان می‌دهد که مردم استقبال کردند، حضور دارند و این یعنی حماسه. برای این‌که این موضوع رخ دهد لازم است تمام جریانات سیاسی که نظام را قبول دارند و در چارچوب نظام هستند، حضور داشته باشند.

مشايی افزود، مردم دوست ندارند یک نفر دائم درباره انتخابات به آنها توصیه کند. این مردم هستند که باید قضاوت کنند



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: