آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 8 اردیبهشت ماه 1392 = 28-04 2013

رفسنجانی: نامزدی‌ام باعث شرمساری است

رادیو فرانسه: علی اکبر هاشمی رفسنجانی، بار دیگر اوضاع کشور را خطرناک خواند و دولت را از نظر مالی تلویحاً ورشکسته توصیف کرد و احتمال نامزدی‌اش را در انتخابات آینده ریاست جمهوری منتفی ندانست.

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، امروز در پاسخ به جمعی از خبرنگاران، نویسندگان و طلاب اصلاح طلب که از او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده اند، گفت: «من نمی گویم نمی آیم، هر چند اعلام نامزدی‌ام در انتخابات ریاست جمهوری باعث شرمساری است، زیرا، معنای ضمنی آن این است که در این ٣٤ سال نظام جمهوری اسلامی نتوانسته مدیران لایق و قدرتمندی برای ادارۀ کشور تربیت کند».

در ادامۀ این سخن، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: «من نمی گویم نمی آیم، ولی می گویم که دولت بعدی با بدهی‌های زیادی سر و کار خواهد داشت».

به گفتۀ علی اکبر هاشمی رفسنجانی دولت هم اکنون ٥٠٠ هزار میلیارد تومان به مردم، ٢٠٠ هزار میلیارد تومان به بانک ها، ٥٠ هزار میلیارد تومان بابت اوراق مشارکت بدهکار است، مضاف بر اینکه ٢٠٠ میلیارد تومان هم حقوق معوقۀ بنگاه ها و پیمانکاران را نپرداخته است.

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در ادامه گفته است که دو سال پیش نیز همین حرف‌ها را به اعضای مجلس خبرگان گفته است و همچنان معتقد است که کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه از اعتراض‌های خیابانی سال ١٣٨٨ به عنوان "شرارت" یاد کرده و افزوده است که اگر به گفته‌های او عمل می‌شد هرگز اتفاقات یا به گفتۀ او "شرارت‌های" سال ١٣٨٨ روی نمی داد.

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سپس تأکید کرده است که محمود احمدی‌نژاد را خوب می‌شناسد و سیاست رییس جمهور، از ابتدا حذف شخصیت‌های کلیدی نظام اسلامی بوده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس تلویحاً گفت که محمود احمدی نژاد حتا به تصمیم های رهبر هم پایبند نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: