آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 اردیبهشت ماه 1392 = 26-04 2013

معامله با چینی های تبهکار، خیانت به اقتصاد کشور

کالاهای چینی که امروز بازار ایران را به چنگ آورده‌ و متأسفانه‌ کیفیت خوبی هم ندارد، کشور و دولت را گرفتار کرده‌اند، چون دولت نفت را به چین فروخته ‌و در ازای آن، این کشور پولی ‌به ایران پرداخت نکرده و بناچار فاینانس را داده‌اند که از چین کالا به کشور وارد کنند؛ این یک خیانت به اقتصاد کشور است.

توفان کالاهای چینی؛ ورود بی‌رویه کالاهای چینی، امان تولید‌کننده و البته مصرف‌کننده را بریده است؛ کالاهایی که با بهایی پایین و کیفیتی بسیار پایین از وارد‌کننده ایرانی دلربایی می‌کند. کالاهای چینی به هیچ چیز رحم نمی‌کند؛ از مهر و سجاده نماز گرفته تا چادر مشکی و لباس احرام حجاج. کالاهای چینی آوار شده‌اند و تولید‌کننده و اقتصاد ایران را مدفون کرده‌اند و تاکنون هم هر چه دلسوزان اقتصاد ایران درباره زیان‌های کالاهای چینی فریاد زده‌اند، به جایی نرسیده است!

محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز با تأکید بر اینکه سوء‌مدیریت و توفان بزرگ چینی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور است، می گوید: این دو عامل در کنار تحریم‌ها و عقب‌ماندگی، اوضاع اقتصادی کشور را بد‌تر کرده است. ‌ایران برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی به یک نسخه کار‌شناسی شده نیاز دارد. به گزارش «تابناک»، در این باره محمد علی مددی، نماینده مردم میانه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ‌گفته است: در رابطه با مسائل واردات، اعتقاد من این است که اقتصاد ایران دچار بحران شده و ‌کج‌دار و مریز ادامه راه می‌‌دهد؛ بنابراین، باید آن را نجات داد و این کار ‌با شعار انجام نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: تنها راه نجات اقتصاد، حمایت از تولید و توسعه ‌صادرات است، چرا که نمی‌توان با واردات و یارانه ‌اقتصاد را نجات داد. هم‌اکنون نقدینگی انحراف پیدا کرده و سرنوشت اقتصاد کشور‌ به بانک‌ها سپرده شده است. بانک‌ها نیز به جای آن که نقدینگی را در راستای تولید و افزایش صادرات ‌قرار دهند، آن را در دست ‌عده‌ای خاص گذارده‌اند که به واردات مشغولند و یا در بانک‌ها به صورت سپرده انبار شده است.

بنابراین، دولت برای این که کشور را از این وضعیت ‌بیرون آورد، باید با برنامه‌ریزی و مدیریت، راه‌هایی بیابد تا نقدینگی در راه اصلی خود قرار گیرد. من به همه دست‌اندرکاران سفارش می‌کنم، از تولید حمایت اساسی شود.

وی همچنین درباره معضل واردات و توفان کالاهای چینی در کشور گفت: کالاهای چینی که امروز بازار ایران را به دست ‌آورده‌ و متأسفانه‌ کیفیت خوبی هم ندارد، کشور و دولت را گرفتار کرده‌اند، چون دولت نفت را به چین فروخته ‌و در ازای آن، این کشور پولی ‌به ایران پرداخت نکرده و بناچار فاینانس را داده‌اند که از چین کالا به کشور وارد کنند و این یک خیانت به اقتصاد کشور است.

وی افزود: مجلس برای جلوگیری از واردات کالا از چین و دیگر کشور‌ها، اقدامات اساسی انجام داده است، به گونه‌ای که در بودجه امسال کشور، همه تصمیم‌های مجلس در راستای اقتصاد بدون نفت قرار دارد و اقتصاد بدون نفت، در صورتی امکان دارد که چهار شاخص اساسی در نظر گرفته شود.

شاخصی که در این بین هست، حمایت مستقیم از بخش کشاورزی است، به گونه‌ای که اگر فقط از بخش کشاورزی درست حمایت شود، به هیچ چیز دیگری نیاز نخواهیم داشت ولی متأسفانه پس از ۳۵ سال، این امر تحقق پیدا نکرده و این در حالی است که حمایت عملی ‌این است که مثلا اگر ما در حال واردات گندم به کشور هستیم، با همان مبلغ واردات گندم را از کشاورز خریداری کنیم. شاخص‌های دیگر نیز‌‌ همان گونه که گفتیم، حمایت از تولید داخل، حمایت از صادرات و اصلاح قانون مالیات است که اگر ‌‌درست انجام شود، اقتصاد بدون نفت خواهیم داشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: