آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اردیبهشت ماه 1392 = 25-04 2013

رژیم اسد در تنگنای مالی؛ خامنه ای سر کیسه را بیشتر شل کند

رییس بانک مرکزی سوریه در سخنانی در نشست روسای بانک های این کشور اعلام کرد که دولت دمشق چشم انتظار دریافت کمک های مالی بیشتر از متحدانش به ویژه جمهوری اسلامی است.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از رویترز " ادیب میاله" رییس بانک مرکزی سوریه روز چهارشنبه گزارشی از وضعیت مالی و ذخائر ارزی این کشور در جمع روسای بانک های سوریه ارایه کرد.

رییس بانک مرکزی سوریه خاطر نشان کرد که جنگ داخلی سوریه تا کنون بیش از 25 میلیارد یورو هزینه بر دوش اقتصاد این کشور داشته ؛ علاوه بر اینکه رشد اقتصادی بین 6 تا 7 درصدی این کشور در سال قبل از آغاز ناآرامی ها (2010) را نیز از بین برده است.

این مقام دولتی سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سوریه یک خط اعتباری اختصاص داده که تا کنون بیش از نیمی از این مبلغ به مصرف رسیده است.

وی در عین حال افزود: دولت دمشق چشم انتظار دریافت کمک های مالی بیشتر از متحدانش به ویژه جمهوری اسلامی و روسیه است و در این زمینه مشغول انجام مذاکره است.

وی همچنین افزود: روسیه اکنون اسکناس های "لیره" سوریه را چاپ می کند، کاری که پیشتر از تحریم های اتحادیه اروپا علیه دولت دمشق، در آلمان و اتریش انجام می شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: