آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 اردیبهشت ماه 1392 = 23-04 2013

اطلاعات نظامی اسرائیل: استفاده اسد از سلاح شیمیايی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، یک مقام اطلاعات نظامی اسرائیل امروز رژیم بشار اسد را متهم کرد که برای مقابله با نیروهای مخالف خود از سلاح شیمیايی استفاده می کند.

ژنرال "ايتای بارون"، رئيس بخش تحقيقات اطلاعات نظامی اسرائیل در توییتر اکانت رسمی ارتش این کشور تاکید کرده که رژیم بشار اسد از سلاح شیمیايی استفاده می کند.

این برای نخستین بار است که یک مقام نظامی اسرائیل رسما اعلام می کند که رژیم بشار اسد از سلاح شیمیايی استفاده کرده است.

پیش از این نیز کشورهای غربی عضو دائم شورای امنیت خواستار تحقیق سازمان ملل در باره اتهامات مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه شده بودند.

در صورت صحت ادعای به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی رژیم بشار اسد، معادلات سیاسی غرب در قبال بحران سوریه می تواند تغییر کند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که تا به حال در برابر گزینه دخالت نظامی همه جانبه در سوریه مقاومت کرده است، در هشداری به بشار اسد به وضوح اعلام کرده بود که استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز واشنگتن محسوب می شود.


اعلان جنگ حزب الله به مردم سوریه

یکی از سران اپوزیسیون سوریه روز گذشته به حزب الله لبنان نسبت به اقدامات این گروه علیه مخالفان سوری هشدار داد.

به گزارش رادیو آلمان، جورج صبرا در نخستین سخنان خود پس از جایگزینی با معاذالخطیب گفت که افراد حزب‌الله در حمص، نیروهای دولتی سوریه را در نبرد با مخالفان همراهی می‌کنند و این مداخله به معنای اعلان جنگ به مردم سوریه است.

حزب الله لبنان یک نیروی ساخته و پرداخته سپاه پاسداران و مزدور رژیم جمهوری اسلامی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: