آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 2 اردیبهشت ماه 1392 = 22-04 2013

ابتلای بیشتر تهرانی‌ها به سرطان بخاطر آلودگی هوا

رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به سرطان گفت: تهرانی‌های به دلیل مواجه با آلودگی‌های هوا بیشتر مبتلا به سرطان خواهند شد.

عبدالله فضلعلی زاده در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت شیوع سرطان در ایران اظهار داشت: تغییرات در حوزه سرطان همیشه وجود دارد و آمارهای آن به صورت هر ساله تهیه می‌شود ولی به هر حال مسئله افزایش در تعداد مبتلایان به سرطان کاملا چشم‌گیر است و متناسب با این زمینه باید برنامه‌ریزی‌ لازم صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله که عنوان می‌شود تهرانی‌ها به دلیل آلودگی هوا ابتلا به سرطان در آنان بیشتر رخ می‌دهد، اظهار داشت: این حرف کاملا درست است به دلیل اینکه آلودگی هوا و مواد سمی سرطان‌زایی که در هوای آلوده تهران وجود دارد منجر به بیماریهای دیگری مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی می‌شود و در درازمدت زمینه را برای ایجاد بیماری‌هایی از قبیل سرطان ایجاد می‌کند.

فضلعلی زاده از ثبت سالانه ۸۵ هزار مورد سرطان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آخرین بررسی‌های انجام شده در کشور سرطان سومین عامل مرگ و میر ایرانیها محسوب می‌شود و افزایش سن جمعیت و صدمات ترافیک جاده‌ای جامعه ایران را تحت تاثیر قرار داده است و در این میان بیماری سرطان از عمده مشکلات نظام سلامت محسوب می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: