آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1392 = 21-04 2013

نماینده مجلس: مصرف دارو‌های چینی تبعات دارد

دیگربان: مراد هاشم‌زهی٬ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد کیفیت پائین دارو‌های چینی و هندی به مشکلات حوزه سلامت در ایران دامن زده است.

آقای هاشم‌زهی روز جمعه (۳۱ فروردین) به سایت «خانه ملت» گفته داروهای وارداتی ایران از آسیا که بر اثر تحریم‌ها جایگزین دارو‌های اروپایی شده٬ برای حوزه سلامت «تبعات» داشته است.

وی افزوده استفاده از دارو‌های با کیفیت پائین چینی و هندی به جای دارو‌های اروپایی «در بیشتر اوقات نتیجه مناسب را به همراه ندارد.»

هاشم‌زهی با اعلام اینکه «بی‌اعتمادی بیماران به حوزه دارو موجب بروز نگرانی در جامعه می‌شود» از مسئولان بهداشت و درمان خواسته در این خصوص بی‌تفاوت نباشند.

وی در عین حال افزوده که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس موضوع بی‌کیفیت بودن داروهای وارداتی را بررسی خواهد کرد.

با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی٬ واردات دارو به ایران با کاهش چشمگیری همراه شده و این مسئله نیز منجر به بروز مشکلات فراوانی برای بیماران خاص شده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی برای مقابله با بحران کمبود دارو در ایران از سال گذشته اقدام به واردات دارو‌های بی‌کیفیت چینی و هندی کرده‌اند که گزارش‌ها از عوارض بسیار بد این دارو‌ها حکایت دارد.

قیمت دارو در ایران طی یک سال گذشته در پی محدودیت واردات٬ افزایش سرسام‌آوری داشته به طوری که هزینه دارو و درمان بیش از هفت درصد خانوار‌های ایرانی را به زیر خط فقر برده است.

آن‌طور که خبرگزاری مهر گزارش کرده است از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱ به تعداد خانوار‌هایی که به منظور تامین هزینه دارو و درمان به زیر خط فقر رفته‌اند پنج درصد افروده شده است.

ان خبرگزاری نوشته این مسئله «حکایت از این واقعیت دارد که نظام سلامت کشور دچار ضعف و اشکالاتی است که متاسفانه هنوز چاره‌ای برای آن اندیشیده نشده است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: