آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 فروردین ماه 1392 = 16-04 2013

اف‌بی‌آی انفجارهای بوستون را حملات تروریستی اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب با حضور در یک نشست خبری گفت هنوز مشخص نیست که چه فرد یا گروهی انفجارهای «بوستون» را انجام داده و لازم است تا تحقیقات در این مورد ادامه یابد. این در حالیست که اف‌بی‌آی رسما این انفجارها را حملات تروریستی اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور هنوز نمی‌دانند چه فرد یا گروهی انفجارهای مرگبار شهر «بوستون» را انجام داده‌اند. با این حال اوباما به آمریکایی‌ها وعده داد مسئولان این انفجارها را شناسایی کند.

اوباما در نشست خبری که در مورد این انفجارها ترتیب داد، گفت سرتاسر آمریکا در وضعیت آماده‌باش قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه فرد یا گروهی مسئول این انفجارها بوده است.

رئیس «اف‌بی‌آی»، سران کنگره از دو حزب دموکرات و جمهوری ‌خواه و فرماندار «ماساچوست» از جمله مقاماتی هستند که رئیس‌جمهور آمریکا با آن‌ها در تماس بوده است.

وی وعده داد تحقیقات در مورد انفجارهای بوستون «سریع و حرفه‌ای» انجام شود. اوباما افزود که هنوز مشخص نیست چه کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این حملات زده است.

رئیس‌جمهور آمریکا از مردم این کشور خواست تا جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این مورد، صبر کنند و از نتیجه‌گیری و قضاوت زودهنگام در این مورد خودداری کنند.

وی گفت افرادی که در این انفجار دست داشته‌اند، نهایتا شناسایی و محاکمه می‌شوند.


بيش از صد تن در انفجارهاي بوستون آسيب ديدند

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از بوستون گلوب گزارش داد: بیش از یکصد تن در انفجارهای بوستون آسیب دیدند.

همچنین در پی کشف یک وسیله انفجاری با تلفن همراه متصل به آن در بوستون سرویس تلفن همراه در این شهر کاملا قطع شده و بیشتر خیابان های بوستون مسدود شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: