آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 27 فروردین ماه 1392 = 16-04 2013

اعلام رسمی پيروزی مادورو در انتخابات ونزوئلا/واکنش آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، مسئولان برگزاری انتخابات ونزوئلا رسما پیروزی نیکلاس مادورو را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند.

این درحالی است که مخالفان اصرار داشتند برای بازشماری کامل آرا این اعلام به تعویق بیفتد.

مسئولان برگزاری انتخابات ونزوئلا پیش تر اعلام کرده بودند مادورو که هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا پیش از مرگش وی را به عنوان جانشین خود برگزیده بود با کسب پنجاه ممیز هفت دهم درصد آرا مقابل چهل و نه و یک دهم درصد برای انریکه کاپریلس رقیب خود به پیروزی رسیده است.

انریکه کاپریلس،‌ نامزد اپوزیسیون روز دوشنبه از مسئولان انتخاباتی این کشور خواست اعلام پیروزی نیکلاس مادروو،‌ رئیس جمهور منتخب ونزوئلا،‌ را به حال تعلیق درآورند.

وی با تکرار خواسته خود مبنی بر بازشماری آرای انتخابات روز یکشنبه ونزوئلا تاکید کرد در صورتی که مادورو به عنوان پیروز این انتخابات معرفی شود،‌ چیزی جز یک رئیس جمهور غیرقانونی نخواهد بود.


کاخ سفيد بررسی نتايج انتخابات ونزوئلا را مهم خواند

جی کارنی،‌ سخنگوی کاخ سفید واشنگتن، روز دوشنبه اعلام کرد بررسی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا گامی مهم،‌ دوراندیشانه و ضروری است.

سخنگوی کاخ سفید این اظهارات را بعد از آن ایراد کرد که مقامات ونزوئلا اعلام کردند نیکلاس مادورو به زودی به طور رسمی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی خواهد شد.

جی کارنی به خبرنگاران گفت: ما به مردم ونزوئلا به خاطر مشارکت صلح آمیز و با نظم خود در فرایند انتخابات تبریک می گوییم.

سخنگوی کاح سفید افزود با توجه به فشردگی رقابت ها بین دو نامزد این انتخابات به نظر می رسد که بررسی نتایج آن اقدامی مهم،‌ دوراندیشانه و ضروری است تا تمام مردم ونزوئلا به صحت و درستی این نتایج اطمینان حاصل کنند.

کارنی خاطرنشان کرد: به نظر ما،‌ اتخاذ تصمیم های عجولانه در این شرایط با انتظارات مردم ونزوئلا در زمینه اعلام نتیجه ای روشن و دمکراتیک مغایرت دارد.

از سوی دیگر، پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، نیز ضمن تکرار خواسته کارنی گفت: مخالفان دولت ونزوئلا خواستار بررسی موارد نقض قانون در انتخابات این کشور شده اند و ما نیز از انجام این بررسی حمایت می کنیم.







Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: