آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 فروردین ماه 1392 = 06-04 2013

حمله اراذل و اوباش اسلامگرا به مسیحیان مصری

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، در پی کشته شدن چند نفر در درگیری میان اسلامگرایان و مسیحیان در استان القلیوبیه، مقامات مصر از شهروندان این کشور خواستند از هر گونه اقدامی که امنیت و ثبات کشور را تهدید کند، پرهیز کنند.

در این درگیریها شمار زیادی نیز زخمی شده اند که حالشان وخیم گزارش شده است. مقامات مصری همچنین خواستار مداخله ارتش برای کنترل اوضاع و جلوگیری از تکرار این درگیری ها شده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 از قاهره گزارش داد نگرانی مسیحیان مصر روز به روز بیشتر می شود.

وی درباره ناآرامی های اخیر مصر گفت پس از درگیری های شب گذشته در منطقه القلیوبیه که به کشته شدن دستکم پنج نفر از جمله چهار قبطی انجامید، آرامش به این منطقه بازگشته است.

این خبرنگار افزود، افزود مناقشه زمانی شروع شد که یک اسلامگرا از اقدام دو کودک که بر روی یک مسجد، صلیبی شکسته کشیده بودند، به خشم می آید و به مسیحیان دشنام می دهد. سپس این فرد با جوانی قبطی که در حال عبور از آنجا بوده است، درگیر می شود.

اهالی محله نیز پایشان به این درگیری کشیده می شود و خیلی سریع کار به تیراندازی میان دو طرف می کشد. اسلامگرایان سپس به کلیسایی که در آن نزدیکی بوده است، حمله می کنند.

او افزود این قبیل درگیری های فرقه ای در مصر اتفاق تازه ای نیست. مسلمانان و قبطی ها معمولا بدون مشکل خاصی کنارهم زندگی می کنند اما تنها شایعه ای کوچک کافی است تا جرقه دعوایی بزرگ روشن شود.

موجی از خشونت های فرقه ای پس از سقوط رژیم مبارک به خصوص به علت خلاء امنیتی در مصر به وقوع پیوست. از آن پس، صدها هزار قبطی خاک مصر را ترک کرده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 از زمانی که اسلامگریان به قدرت رسیده اند نگرانی اقلیت مسیحی که حدود ده درصد از جمعیت مصر را تشکیل می دهد، بیشتر شده است.


تظاهرات عليه دولت محمد مرسی

مصری ها روز شنبه در مناطق مختلف مصر علیه دولت اسلامگرای محمد مرسی راهپیمایی کردند.

هزاران مصری روز شنبه در قاهره و دیگر استان های این کشور علیه محمد مرسی رئیس جمهور مصر راهپیمایی کرده و خواهان برکناری وی از قدرت شدند.

این افراد مدعی بودند که مرسی در تحقق اهداف انقلاب مصر ناموفق بوده است و باید از قدرت کنار برود.

نیروهای امنیتی مصر به سوی معترضانی که در مقابل دیوان عالی قضائی مصر تجمع کردند گاز اشک آور پرتاب کردند که بر اثر این اقدام تعداد زیادی از راهپیمایان دچار حالت خفگی شدند.

راهپیمایان شعار می دادند که ملت خواهان سرنگونی دولت محمد مرسی است.

این افراد قصد ورود به ساختمان دیوان عالی قضایی مصر را داشتند که با مقابله نیروهای امنیتی مصر مواجه شدند.

راهپیمایان در خیابان های منتهی به این ساختمان آتش روشن کرده بودند و با پرتاب سنگ به نیروهای امنیتی حمله کرند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: