آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 فروردین ماه 1392 = 06-04 2013

استقرار هواپیمای جاسوسی آمریکا در ژاپن

بدنبال تشدید اقدامات امنیتی آمریکا در پی تهدیدهای کره شمالی، ارتش آمریکا یک هواپیمای جاسوسی در ژاپن مستقر می کند.

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه های ژاپن، صبح امروز، شنبه، گزارش دادند که ارتش آمریکا به منظور بالابردن توان امنیتی در برابر تهدیدهای کره شمالی، یک هواپیمای جاسوسی در یکی از پایگاه‌های خود در ژاپن مستقر می کند.

برپایه همین گزارش قرار است که نمونه ای از هواپیمای بدون سرنشین "گلوبال هاوک"* در پایگاه نظامی آمریکا در شمال ژاپن مستقر شود.

به گزارش این روزنامه نزدیک به منابع دولتی در ژاپن این نخستین استقرار یک هواپیمای نظارتی از این نوع در ژاپن است.

ماه گذشته، ارتش آمریکا از استقرار این هواپیما در فاصله ماه‌های ژوئن تا سپتامبر خبر داده بود اما اجرای این طرح بدنبال تهدیدهای کره شمالی، زودتر از زمان اعلام شده انجام می شود.

در همین حال، کره شمالی با استقرار دومین موشک میان‌برد در ساحل شرقی این کشور، اعلام کرد که از روز 10 آوریل دیگر قادر نخواهد بود تا امنیت دیپلمات‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی را به دلیل درگیرهای احتمالی تضمین نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام دولتی کره جنوبی از انتقال دو موشک میان‌برد ازسوی کره شمالی به ساحل شرقی این کشور خبر داد.

موشک موسودان**، نخستین بار در رژه نظامی در ماه اکتبر 2010 به نمایش گذاشته شد؛ این موشک دارای برد 3000 کیلومتر است که می تواند کشورهای کره جنوبی و ژاپن را مورد اصابت قرار دهد.

بدنبال آزمایشات موشکی و هسته ای کره شمالی و اعمال مجازات‌های بیشتر از سوی سازمان ملل متحد علیه این کشور، تنش‌ها در شبه جزیره کره تشدید شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: