آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 فروردین ماه 1392 = 01-04 2013

حکومت کوبا از انحصار خانواده کاسترو خارج می شود

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، حکومت کمونیستی کوبا به تدریج از انحصار خانواده کاسترو خارج می شود.

برادران کاسترو چندین دهه است صحنه سیاسی در کوبا را در انحصار خود داشته اند اما فیدل کاسترو بیمار است و برادر او رائول که هم اکنون رئیس جمهور کوباست گفته به زودی خود را بازنشسته می کند.

رائول کاسترو در اظهاراتی در پارلمان کوبا اعلام کرد میگل دیازکانل معاون او و فرد شماره دو پس از اوست. دیازکانل وزیر سابق آموزش عالی کوبا بوده است و به این ترتیب او می تواند رئیس جمهور آینده کوبا باشد.

رائول با معرفی دیازکانل تاکید کرد این اتفاقی برای حرکتی تدریجی به سمت نسلی جدید است و گفت او در دهه نود وارد حزب کمونیست شد و به تدریج به درجات بالاتر ارتقا پیدا کرد. خانه پدری او خانه ای معمولی است و همسایگانش می گویند که او فردی متواضع است. یکی از همسایگانش گفت با وجود اینکه او خودروی دولتی دارد، از آن برای کارهای شخصی استفاده نمی کند. او فردی صادق است و به همین علت بسیاری از مردم او را دوست دارند.

اگر دیازکانل رئیس جمهور آینده کوبا شود، او اولین رئیس جمهوری خواهد بود که جز انقلابیون نبوده است و این تغییری بزرگ در کوبا محسوب می شود. البته کوبای کمونیست مدتی است تغییرات را آغاز کرده و فعالیتهای خصوصی اقتصادی در این کشور قانونی شده است تا به این ترتیب اقتصاد کوبا رونق پیدا کند. دیازکانل نیز طرحهای پیچیده ای برای اصلاحات بیشتر اقتصادی دارد.

لوداس یک زن گل فروش که زمانی شاگرد دیازکانل بوده است گفت ما باید سوسیالیسم و سرمایه داری را با یکدیگر ترکیب کنیم و ویژگیهای مثبت هر دو نظام را بگیریم و استفاده کنیم تا اوضاع بهتر شود و اقتصاد پیشرفت کند.

با همه اینها مسیر سیاسی کوبا همچنان همانند گذشته باقی خواهد ماند و دیازکانل باید رهبران تاریخی و قدیمی کوبا، ارتش و مردم این کشور را متقاعد کند که از انقلاب آنها محافظت خواهد کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: